مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما بر رشد پس از سانحه در کودکان آزاردیده

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 20

چکیده

 مقدمه: کمک به کودکان آزاردیده به منظور رسیدن به رشد پس از سانحه مساله مهمی است, می توان با استفاده ازروان درمانی به این کودکان کمک نمودتا مولفه های مثبت روانی را تجربه نمایند, بر این اساس این مطالعه با هدف تعیین تاثیرروش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما بر رشد پس از سانحه کودکان آزاردیده انجام شد.روش کار: این پژوهش از مطالعات نیمه تجربی دو گروه قبل و بعد بود, که در آن 26 نفر از کودکان آزاردیده مراجعه کننده به مراکز سازمان بهزیستی اهواز در سال 1395 به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند, این افراد به شکل تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل قرار گرفتند. برای گروه مداخله روش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما در 10 جلسه هفتگی اجرا شد. دادها از طریق پرسشنامه رشد پس از سانحه کیلمر و همکاران, جمع آوری و با استفاده از آزمون تی مستقل و زوجی در سطح معنی داری 0.05 تحلیل شدند.یافته ها: پس از انجام روش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما میانگین رشد پس از سانحه در گروه مداخله از (6.76±2.24) به (17.23±3.49) افزایش یافت, که نشانه افزایش معنی دار رشد پس از سانحه در این گروه بود (P<0.003). در حالیکه در گروه کنترل این میزان قبل و پس از انجام مداخله (7.30±1.93) به (9.30±1.93) اختلاف معناداری نداشت (P>0.06).نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد روش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما می تواند رشد پس از سانحه را در کودکان آزاردیده افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سالمی، صفورا، نعامی، عبدالزهرا، زرگر، یداله، و داوودی، ایران. (1396). اثربخشی روش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما بر رشد پس از سانحه در کودکان آزاردیده. روان پرستاری، 5(1 )، 15-20. SID. https://sid.ir/paper/235843/fa

    Vancouver: کپی

    سالمی صفورا، نعامی عبدالزهرا، زرگر یداله، داوودی ایران. اثربخشی روش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما بر رشد پس از سانحه در کودکان آزاردیده. روان پرستاری[Internet]. 1396؛5(1 ):15-20. Available from: https://sid.ir/paper/235843/fa

    IEEE: کپی

    صفورا سالمی، عبدالزهرا نعامی، یداله زرگر، و ایران داوودی، “اثربخشی روش شناختی رفتاری متمرکز بر تروما بر رشد پس از سانحه در کودکان آزاردیده،” روان پرستاری، vol. 5، no. 1 ، pp. 15–20، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button