مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

698
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر تمرین دوتایی و انفرادی بر بهبود یادگیری دانش آموزان دختر پایه های دوم و چهارم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 146

چکیده

 یادگیری مشارکتی از انواع یادگیری است که در فراگیری مهارت ها, رشد اجتماعی و رشد عاطفی, فراتر از روش یادگیری انفرادی, عمل می کند. روش تمرین دوتایی از روش های یادگیری مشارکتی, گزینه مناسبی برای رسیدن به شرایط بهینه یادگیری است. پژوهش حاضر قصد دارد با استفاده از روش نیمه تجربی اثربخشی تاثیر تمرین دوتایی و انفرادی دانش آموزان دو پایه دوم و چهارم دبستان را در یادگیری مهارت حرکتی طناب زنی مورد بررسی قرار دهد. برای این منظور 33 دانش آموز پایه دوم و 40 دانش آموز پایه چهارم با میانگین سنی 8. 60 و 10. 89 به صورت جداگانه به دو گروه؛ تمرین دوتایی و تمرین انفرادی تقسیم شدند. شرکت کنندگان 8 جلسه تمرین کرده و یک هفته پس از پایان مداخله, آزمون گرفته شد. اندازه گیری بر اساس امتیازدهی به برنامه ارائه داده شده به دانش آموزان انجام شد. طبق نتایج, گروه تمرین دوتایی در پایه دوم برتری معناداری نسبت به گروه تمرین انفرادی داشت در حالی که در پایه چهارم دو گروه تفاوت معناداری با هم نداشتند. نتیجه گیری این که می توان با استفاده از روش تمرینی دوتایی, اثربخشی شرایط تمرین را بالا برده و به یک محیط تمرینی بهینه تر نزدیک شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پروین پور، شهاب، نصیری، اسماعیل، و بلالی، مرضیه. (1398). مقایسه تاثیر تمرین دوتایی و انفرادی بر بهبود یادگیری دانش آموزان دختر پایه های دوم و چهارم ابتدایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 16(1 (پیاپی 29) )، 137-146. SID. https://sid.ir/paper/236001/fa

    Vancouver: کپی

    پروین پور شهاب، نصیری اسماعیل، بلالی مرضیه. مقایسه تاثیر تمرین دوتایی و انفرادی بر بهبود یادگیری دانش آموزان دختر پایه های دوم و چهارم ابتدایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1398؛16(1 (پیاپی 29) ):137-146. Available from: https://sid.ir/paper/236001/fa

    IEEE: کپی

    شهاب پروین پور، اسماعیل نصیری، و مرضیه بلالی، “مقایسه تاثیر تمرین دوتایی و انفرادی بر بهبود یادگیری دانش آموزان دختر پایه های دوم و چهارم ابتدایی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 16، no. 1 (پیاپی 29) ، pp. 137–146، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236001/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا