مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون مدل چندبعدی و سلسله مراتبی پرسشنامه انگیزش مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 22

چکیده

 یکی از نظریه هایی که انگیزش را به صورت مدل هدف چندگانه در نظر می گیرد, نظریه سرمایه گذاری شخصی مائر است. این نظریه چار چوب مفیدی برای ارزیابی ماهیت چندبعدی و سلسله مراتبی هدف های انگیزش, فراهم می آورد. هدف مطالعه حاضر بررسی ساختار چندبعدی و سلسله مراتبی جهت گیری هدف پیشرفت بود. جامعه آماری دانش آموزان دوره متوسطه شهر شیراز بودند. نمونه ای به حجم 835 دانش آموز (420 پسر, 415 دختر) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای, انتخاب شد. شرکت کنندگان پرسشنامه انگیزش مدرسه را تکمیل کردند. مدل های مرتبه اول و مرتبه های بالاتر با روش تحلیل عامل تاییدی آزمون شدند. نتایج تحلیل عامل تاییدی نشان داد؛ داده ها با مدل مبتنی بر هشت عامل مرتبه اول با چهار عامل مرتبه دوم برازش مناسب تری دارند. تحلیل اعتبار با روش آلفای کرونباخ نشان داد؛ هفت عامل تکلیف (0. 7), تلاش (0. 8), رقابت (0. 81), قدرت اجتماعی (0. 84), نگرانی اجتماعی (0. 78), تمجید (0. 83) و جایزه گرفتن (0. 89), هماهنگی درونی مناسب دارند. دامنه همبستگی بین عامل های مرتبه یکم از 0. 26 (تکلیف-قدرت اجتماعی و نگرانی اجتماعی-جایزه گرفتن) تا 0. 62 (تکلیف-تلاش) بود. یافته های پژوهش ساختار نظری قوی و یک ابزار برای پژوهش های آتی حوزه انگیزش مدرسه, فراهم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آزادی خواه، محبوبه، طالع پسند، سیاوش، و کیان ارثی، فرحناز. (1397). آزمون مدل چندبعدی و سلسله مراتبی پرسشنامه انگیزش مدرسه. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 15(1 (پیاپی 27) )، 11-22. SID. https://sid.ir/paper/236026/fa

    Vancouver: کپی

    آزادی خواه محبوبه، طالع پسند سیاوش، کیان ارثی فرحناز. آزمون مدل چندبعدی و سلسله مراتبی پرسشنامه انگیزش مدرسه. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1397؛15(1 (پیاپی 27) ):11-22. Available from: https://sid.ir/paper/236026/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه آزادی خواه، سیاوش طالع پسند، و فرحناز کیان ارثی، “آزمون مدل چندبعدی و سلسله مراتبی پرسشنامه انگیزش مدرسه،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 15، no. 1 (پیاپی 27) ، pp. 11–22، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236026/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button