مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی معلمان راهنما در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر طرح پراکنده استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی معلمان راهنما در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر طرح پراکنده استان آذربایجان غربی بود. روش پژوهش علی-مقایسه ای است. جامعه آماری پژوهش؛ کلیه دانش آموزان شاهد و ایثارگر طرح پراکنده استان آذربایجان غربی به تعداد 270 نفر, کلیه دانش آموزان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در مدارس شاهد استان به تعداد 305 و 540 نفر از دانش آموزان غیرشاهد مدارس عادی بوده است. حجم نمونه شامل 30 نفر از هر گروه و روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و تصادفی ساده است. برای یکسان سازی افراد نمونه آماری (دانش آموزان شاهد طرح پراکنده) با گروه های گواه (دانش آموزان غیر شاهد و دانش آموزان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در مدارس شاهد) از آزمون هوش ریون, استفاده شد ضمن این که در گمارش تصادفی افراد طبقه اقتصادی آنان مد نظر قرار گرفت. ابزار جمع آوری داده, آزمون های استاندارد پیشرفت تحصیلی آموزش و پرورش بود. تحلیل داده با استفاده از شاخص های توصیفی و آزمون T انجام شد. نتایج نشان داد؛ پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس عادی به طور معنی دار بیشتر از دانش آموزان شاهد طرح پراکنده است. اختلاف معنادار بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان طرح پراکنده در دروس عربی, ریاضی, علوم و زبان انگلیسی وجود ندارد. تفاوت معنادار بین نمرات دروس عربی, علوم و زبان انگلیسی دانش آموزان دختر و پسر طرح پراکنده وجود ندارد اما در درس ریاضی عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر بالاتر از دانش آموزان پسر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن خانی، حسین، و اسدیان، سیروس. (1397). اثربخشی معلمان راهنما در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر طرح پراکنده استان آذربایجان غربی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 15(1 (پیاپی 27) )، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/236029/fa

    Vancouver: کپی

    حسن خانی حسین، اسدیان سیروس. اثربخشی معلمان راهنما در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر طرح پراکنده استان آذربایجان غربی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1397؛15(1 (پیاپی 27) ):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/236029/fa

    IEEE: کپی

    حسین حسن خانی، و سیروس اسدیان، “اثربخشی معلمان راهنما در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر طرح پراکنده استان آذربایجان غربی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 15، no. 1 (پیاپی 27) ، pp. 55–65، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236029/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button