مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,062
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ی نگرش به خلاقیت و خلاقیت اجتماعی در کودکان با واسطه گری هسته کنترل

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 30

چکیده

 نگرش, نقش به سزایی در بروز رفتارهای مختلف دارد. پژوهش حاضر نقش واسطه ای هسته کنترل در خلاقیت اجتماعی کودکان را با توجه به نگرش های خلاقانه آنان, بررسی کرده است. نمونه پژوهش تعداد 105 نفر دانش آموز دختر و پسر کلاس پنجم ابتدایی شهر شیراز بوده اند که به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان چهار ناحیه ی آموزش و پرورش شهر شیراز, انتخاب شده اند. خلاقیت اجتماعی بر اساس روش ماچیراد و لوبارت, هسته کنترل از طریق مقیاس هسته کنترل درونی و بیرونی نویکی و استریکلند و نگرش به خلاقیت نیز با پرسشنامه نگرش خلاقانه اسکافر و بریجز, اندازه گیری شد. روایی و پایایی ابزارها نیز بررسی و تامین شده است. نتایج حاکی از آن است که نگرش خلاقانه, پیش بینی کننده منفی و معنادار هسته کنترل و هسته کنترل نیز پیش بینی کننده منفی و معنادار خلاقیت اجتماعی است. نتایج حاصل تاکیدی بر نقش مثبت و معنادار نگرش به خلاقیت بر خلاقیت اجتماعی با توجه به نقش واسطه ای, هسته کنترل است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    البرزی، محبوبه. (1394). بررسی رابطه ی نگرش به خلاقیت و خلاقیت اجتماعی در کودکان با واسطه گری هسته کنترل. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(6)، 19-30. SID. https://sid.ir/paper/236032/fa

    Vancouver: کپی

    البرزی محبوبه. بررسی رابطه ی نگرش به خلاقیت و خلاقیت اجتماعی در کودکان با واسطه گری هسته کنترل. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(6):19-30. Available from: https://sid.ir/paper/236032/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه البرزی، “بررسی رابطه ی نگرش به خلاقیت و خلاقیت اجتماعی در کودکان با واسطه گری هسته کنترل،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 6، pp. 19–30، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button