مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,311
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,110
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل میزان توجه به مولفه های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس در محتوای کتب درسی دوره ابتدایی

نویسندگان

صالحی عمران ابراهیم | سبحانی نژاد مهدی | فرهیخته (چهارباشلو) حسین | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 234

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل میزان توجه به مولفه های شهداء و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در کتاب های درسی دوره ابتدایی, انجام شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا بوده و جامعه پژوهش نیز کلیه کتاب های درسی دوره شش ساله ابتدایی بوده اند. نمونه پژوهش, 26 جلد کتاب درسی در پنج عنوان؛ فارسی (بخوانیم), فارسی (بنویسیم), هدیه های آسمانی, هدیه های آسمانی (کتاب کار) و تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1392-1391 بوده است. ابزار گردآوری داده, چک لیست تحلیل محتوای محقق ساخته بوده و داده های حاصل نیز به دو شیوه کمی (بهره گیری از شاخص آماری توصیفی و آنتروپی شانون) و کیفی, تحلیل شده است. یافته ها نشان داد؛ در بین کتاب-های درسی, کتاب فارسی پایه پنجم با 16.3 درصد فراوانی, بیشترین میزان توجه و کتاب های فارسی دوم و چهارم ابتدایی با 1.1 درصد فراوانی, کم ترین میزان توجه را به مولفه های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس, داشته اند. بیشترین ضریب اهمیت مربوط به مولفه جهاد در راه خدا و کمترین ضریب اهمیت مربوط به مولفه تعامل مطلوب اجتماعی است. در بین پایه های دوره ابتدایی در ارتباط با اشاره به مولفه ها, بیشترین ضریب اهمیت مربوط به پایه ششم و کم ترین ضریب اهمیت مربوط به پایه اول و دوم می باشد. یافته های حاصل از تحلیل داده های کمی و کیفی نشان داد؛ به مولفه های شهداء و ایثارگران در محتوای کتاب های درسی به طور جامع و متعادل, توجه نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی عمران، ابراهیم، سبحانی نژاد، مهدی، و فرهیخته (چهارباشلو)، حسین. (1394). تحلیل میزان توجه به مولفه های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس در محتوای کتب درسی دوره ابتدایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(6)، 211-234. SID. https://sid.ir/paper/236035/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی عمران ابراهیم، سبحانی نژاد مهدی، فرهیخته (چهارباشلو) حسین. تحلیل میزان توجه به مولفه های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس در محتوای کتب درسی دوره ابتدایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(6):211-234. Available from: https://sid.ir/paper/236035/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم صالحی عمران، مهدی سبحانی نژاد، و حسین فرهیخته (چهارباشلو)، “تحلیل میزان توجه به مولفه های شهداء و ایثارگران دفاع مقدس در محتوای کتب درسی دوره ابتدایی،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 6، pp. 211–234، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236035/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button