مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای مولفه های درون فردی هوش هیجانی در کتب درسی بخوانیم دوره ابتدایی با تاکید بر دیدگاه بار - ان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 66

چکیده

 پژوهش حاضر در راستای تحلیل محتوای مولفه های درون فردی هوش هیجانی در کتب بخوانیم دوره تحصیلی ابتدایی با تاکید بر دیدگاه بار - ان (خودآگاهی هیجانی, جرأتمندی, خودتنظیمی, خودشکوفایی و استقلال) انجام شده است. روش تحلیل, مقوله ای (مولفه ای) بوده است. جامعه پژوهش, کلیه کتب فارسی بخوانیم دوره تحصیلی ابتدایی بوده و تمامی محتوای شش کتاب بخوانیم مربوط به شش پایه دوره ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته اند. واحد تحلیل نیز جمله و مضمون بوده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی تحلیل شده اند. نتایج نشان داد؛ با افزایش حجم محتوای کتاب درسی (بجز پایه ششم), میزان توجه محتوا به عوامل درون فردی هوش هیجانی افزایش یافته به گونه ای که میزان توجه در پایه اول به میزان (%1.98), در پایه دوم (%9.33), در پایه سوم (%18.24), در پایه چهارم (%18.67), در پایه پنجم (%31.11) و در پایه ششم (%20.65) بوده است. بیشترین میزان توجه به عامل خودشکوفایی و کمترین توجه به عامل جرأتمندی بوده است بنابراین به برخی از مولفه ها کمتر توجه شده است. با توجه به نظریه هایی همچون منطقه تقریبی رشد, پیشنهاد می شود تا حدی به همه مولفه ها در هر پایه تحصیلی پرداخته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، حسین، فیاض، ایراندخت، و ملکی، حسن. (1394). تحلیل محتوای مولفه های درون فردی هوش هیجانی در کتب درسی بخوانیم دوره ابتدایی با تاکید بر دیدگاه بار - ان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 22 (دوره جدید)(6)، 45-66. SID. https://sid.ir/paper/236039/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی حسین، فیاض ایراندخت، ملکی حسن. تحلیل محتوای مولفه های درون فردی هوش هیجانی در کتب درسی بخوانیم دوره ابتدایی با تاکید بر دیدگاه بار - ان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(6):45-66. Available from: https://sid.ir/paper/236039/fa

    IEEE: کپی

    حسین حسنی، ایراندخت فیاض، و حسن ملکی، “تحلیل محتوای مولفه های درون فردی هوش هیجانی در کتب درسی بخوانیم دوره ابتدایی با تاکید بر دیدگاه بار - ان،” پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، vol. 22 (دوره جدید)، no. 6، pp. 45–66، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button