مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی پیاده سازی یادگیری سازمانی کارکنان در دانشگاه افسری امام علی (ع)

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 119

کلیدواژه

دانشگاه افسری امام علی (ع)Q2

چکیده

 در این پژوهش به بررسی امکان سنجی پیاده سازی یادگیری سازمانی کارکنان در دانشگاه افسری امام علی (ع) پرداخته شده است. بدین منظور تعداد 40 پرسشنامه به صورت تصادفی بین کارکنان معاونت پژوهش, معاونت آموزش و دانشکده های دانشگاه افسری امام علی (ع) توزیع گردید. این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده که جهت جمع آوری داده ها, از پرسشنامه یادگیری سازمانی نیف (2001) استفاده شده است. همچنین برای آزمون پایایی, به کمک نرم افزار spss آلفای کرونباخ محاسبه شد. این مقدار برای پرسشنامه مذکور برابر با 83% شده است و روایی پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان مورد تایید قرارگرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و برای تعمیم نتایج پژوهش به جامعه ای که نمونه از آن استخراج شده از آزمون های آماری t تک نمونه ای و تحلیل واریانس استفاده شده است. نتایج جدول بیانگر آن است که در مولفه های چشم انداز مشترک (t=2.699), فرهنگ سازمانی (t=3.108) و توسعه شایستگی کارکنان (t=3.108) مقدار t مشاهده شده در سطح p<0.01 معنادار است. بدین ترتیب مولفه های یادشده امکان پیاده سازی یادگیری سازمانی را فراهم کرده است و در مولفه های کار و یادگیری گروهی (t=0.572), اشتراک دانش (t=1.462) و تفکر سیستمی (t=1.702) و رهبری مشارکتی (t=0.876) مقدار t مشاهده شده معنادار نیست. بدین ترتیب در مولفه های کار و یادگیری گروهی, اشتراک دانش, تفکر سیستمی و رهبری مشارکتی امکان پیاده سازی یادگیری سازمانی فراهم نشده است. در مجموع با توجه به نتایج جدول +مقدار (t=2.397) مشاهده شده در سطح  p<0.05معناداراست و می توان نتیجه گرفت که امکان پیاده سازی یادگیری سازمانی کارکنان در دانشگاه افسری امام علی (ع) وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فدایی، ندا، و قربانی، رضا. (1394). امکان سنجی پیاده سازی یادگیری سازمانی کارکنان در دانشگاه افسری امام علی (ع). مدیریت نظامی، 15(57 )، 102-119. SID. https://sid.ir/paper/236197/fa

    Vancouver: کپی

    فدایی ندا، قربانی رضا. امکان سنجی پیاده سازی یادگیری سازمانی کارکنان در دانشگاه افسری امام علی (ع). مدیریت نظامی[Internet]. 1394؛15(57 ):102-119. Available from: https://sid.ir/paper/236197/fa

    IEEE: کپی

    ندا فدایی، و رضا قربانی، “امکان سنجی پیاده سازی یادگیری سازمانی کارکنان در دانشگاه افسری امام علی (ع)،” مدیریت نظامی، vol. 15، no. 57 ، pp. 102–119، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button