Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,103
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع)

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 42

کلیدواژه

دانشگاه افسری امام علی (ع)Q2

چکیده

ارزیابی عملکرد از مفاهیم اساسی حوزه دانش مدیریت و از مهم ترین وظایف مدیران عالی سازمان است. تعلیم و تربیت از مهم ترین و اصلی ترین اولویت های سازمان برای توانمندسازی منابع انسانی و بهبود عملکرد سازمانی است. هدف این پژوهش, ارزیابی عملکرد از طریق سنجش اثربخشی دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) در 6 بعد توانایی های روحی, علمی- شناختی, نظامی- پرورشی, فکری, اجتماعی و توانایی های جسمی است. بر اساس مبانی نظری و الگوی مفهومی, پرسش نامه سنجش شاخص ها تهیه و با تایید روایی و پایایی آن, با استفاده از روش دلفی به سوالات پاسخ داده شده است. نوع تحقیق کاربردی– توسعه ای و روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری متشکل از خبرگان و فرماندهان یگان های بهره بردار با حجم 450 نفر در کشور است. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران, 205 نفر محاسبه شده و از نرم افزار SPSS19 برای تحلیل آماری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد, خبرگان از 221 شاخص عملکردی در طبقات شش گانه تعداد 100 شاخص را تایید نموده اند؛ بین شاخص های عملکردی دانش آموختگان دانشگاه رابطه معناداری وجود دارد و شاخص ها دارای ضریب اهمیت متفاوتی در سنجش عملکرد دانش آموختگان دانشگاه هستند. دانش آموختگان در نیل به «ایمان», «انضباط» و «آموزش» دارای عملکرد خیلی خوب و خوب هستند و تقویت معنویت و ارتقای بصیرت دینی و کسب آمادگی های نظامی بالاترین اهمیت را دارد؛ همچنین ضعف ها و آسیب پذیری هایی وجود دارد که بایستی اصلاح و به قوت تبدیل گردند؛ تا بتوان اثربخشی دانشگاه را تحکیم و در حرکت به جلو قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدزاده، فتح اله. (1391). ارزیابی عملکرد دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع). مدیریت نظامی، 12(45)، 11-42. SID. https://sid.ir/paper/236237/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدزاده فتح اله. ارزیابی عملکرد دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع). مدیریت نظامی[Internet]. 1391؛12(45):11-42. Available from: https://sid.ir/paper/236237/fa

    IEEE: کپی

    فتح اله رشیدزاده، “ارزیابی عملکرد دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع)،” مدیریت نظامی، vol. 12، no. 45، pp. 11–42، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا