مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش ها، موانع و انگیزاننده ها از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه امام علی (ع) نسبت به یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 69

چکیده

 دانشگاه امام علی (ع) به منظور ارتقای نظام آموزشی خود, توسعه و به کارگیری یادگیری الکترونیکی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود لحاظ کرده است. یکی از عواملی که نقش موثری در انتقال از آموزش سنتی به نظام یادگیری الکترونیکی دارد اعضای هیات علمی دانشگاه هستند. لذا در این مقاله سعی شد نگرش اعضای هیات علمی نسبت به یادگیری الکترونیکی بررسی شده و همچنین موانع و انگیزاننده های آن از دیدگاه آنها مشخص گردد. در پژوهش حاضر آزمودنی ها شامل اعضای هیات علمی دانشگاه بوده و همچنین روش تحقیق آن با استراتژی کمی و از طریق طرح اکتشافی اجرا گردیده است. ابزار استفاده شده برای گردآوری اطلاعات, پرسش نامه های میشرا و پاندا بوده است. برای تجزیه و تحلیل آماری نیز از روش های تحلیل واریانس و تحلیل آرایش رتبه ای استفاده شده است. یافته های پژوهش بیانگر آن است که استفاده گسترده از ابزارهایی مانند رایانه و پیام نگار ارتباط زیادی با نگرش های مثبت نسبت به یادگیری الکترونیکی دارد. همچنین نتایج به دست آمده نشان داد که از دیدگاه استادان مهم ترین موانع و انگیزاننده ها به ترتیب دسترسی کم به اینترنت و شبکه در دا-اف و پهنای باند بهتر اینترنت در محل کار بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس زاده، ناصر. (1391). نگرش ها, موانع و انگیزاننده ها از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه امام علی (ع) نسبت به یادگیری الکترونیکی. مدیریت نظامی، 12(47)، 35-69. SID. https://sid.ir/paper/236217/fa

    Vancouver: کپی

    عباس زاده ناصر. نگرش ها, موانع و انگیزاننده ها از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه امام علی (ع) نسبت به یادگیری الکترونیکی. مدیریت نظامی[Internet]. 1391؛12(47):35-69. Available from: https://sid.ir/paper/236217/fa

    IEEE: کپی

    ناصر عباس زاده، “نگرش ها, موانع و انگیزاننده ها از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه امام علی (ع) نسبت به یادگیری الکترونیکی،” مدیریت نظامی، vol. 12، no. 47، pp. 35–69، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button