مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الزامات و راهکار تدریس «عرفان عملی در اسلام»؛ مطالعه ی آسیب شناسانه بر پایه ی داده های آماری از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف: هدف این مطالعه, دستیابی به الگویی کارامد برای تدریس «عرفان عملی در اسلام» در مقام یکی از تأثیرگذارترین دروس عمومی دانشگاهها بود. آسیب شناسی تدریس این درس مهم است؛ به کارگیری روش ناکارامد, نتیجه ی معکوس می دهد. بنابر این, سخن گفتن از الزامات و راهکار موفقیت آمیز آموزشی, با توجه به رواج گونه های مختلف معنویتهای کاذب, ضرورت دارد. روش: بهره گیری از روش پیمایشی و آماری و ارائه ی پراکندگی داده ها بر پایه ی مطالعات نظام مند چند ترم و نیز به کارگیری روش تحلیلی-توصیفی. یافته ها: (1) بر پایه ی نمودارهای ابتنا یافته بر چهار شاخصه, رشد قابل توجهی از معنویتهای کاذب را شاهد هستیم؛ (2) همچنین انگاره ی دشوارگی از معنویت اسلامی وجود دارد. (3) راهکار ارائه شده, در تقویت نگرشها نسبت به معنویت اسلامی و کاربردی بودن آن مؤثر است. نتیجه گیری: در این مطالعه با تبیین شیوه ی مواجهه با آموزش معنویت اسلامی, به راهکار تدریس موفق به عنوان طرح پیشنهادی برای تألیف کتابی آموزشی اشاره شده است. الگوی مدّ نظر این مطالعه, بر مقایسه استوار است. در الگوی مقایسه ای, راه رسیدن انسان به معنویت, با سنجش معنویت راستین و معنویتهای پوشالین و راهبردها و تاکتیکهای آنها طراحی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، هاشم. (1397). الزامات و راهکار تدریس «عرفان عملی در اسلام»؛ مطالعه ی آسیب شناسانه بر پایه ی داده های آماری از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 22(1 (پیاپی 74) )، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/237014/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی هاشم. الزامات و راهکار تدریس «عرفان عملی در اسلام»؛ مطالعه ی آسیب شناسانه بر پایه ی داده های آماری از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1397؛22(1 (پیاپی 74) ):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/237014/fa

    IEEE: کپی

    هاشم قربانی، “الزامات و راهکار تدریس «عرفان عملی در اسلام»؛ مطالعه ی آسیب شناسانه بر پایه ی داده های آماری از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین،” مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، vol. 22، no. 1 (پیاپی 74) ، pp. 5–22، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237014/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button