مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان برای دانش آموزان مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 106

چکیده

 مقدمه پژوهش حاضر با هدف هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان بارنت و فانشاو(1997) انجام شد. روش روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی به شمار می رود و نوع پژوهش از نظر هدف در زمره پژوهش های توسعه ای محسوب می شود. مقیاس استرس دبیرستان برروی 445 دانش آموز و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ و هیلر(1979) بر روی 150 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند, اجرا شد. به منظور تعیین روایی عاملی, از روش آماری تحلیل عاملی, و به منظور بررسی همسانی درونی از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که آزمون از نه خرده مقیاس تشکیل شده است. خرده مقیاس ها عبارتند از: استرس تحصیلی شامل روش های آموزش, روابط معلم-دانش آموز, حجم کار مدرسه, احساس آسیب پذیری, سازماندهی شخصی, محیط مدرسه, دستیابی به استقلال, اضطراب درمورد آینده, و ارتباط با والدین. برای بررسی روایی همگرا از پرسشنامه سلامت عمومی استفاده شد. نتایج حاکی از روایی همگرای دو آزمون بود. نتیجه گیری در مجموع, نتایج نشان داد که مقیاس استرس دبیرستان برای سنجش استرس دانش آموزان مقطع متوسطه ابزاری روا و پایاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصطفائی، علی، رضائی، اکبر، و گوران، مریم. (1398). هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان برای دانش آموزان مقطع متوسطه. شناخت اجتماعی، 8(2 (پیاپی16) )، 91-106. SID. https://sid.ir/paper/237094/fa

    Vancouver: کپی

    مصطفائی علی، رضائی اکبر، گوران مریم. هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان برای دانش آموزان مقطع متوسطه. شناخت اجتماعی[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی16) ):91-106. Available from: https://sid.ir/paper/237094/fa

    IEEE: کپی

    علی مصطفائی، اکبر رضائی، و مریم گوران، “هنجاریابی و بررسی روایی مقیاس استرس دبیرستان برای دانش آموزان مقطع متوسطه،” شناخت اجتماعی، vol. 8، no. 2 (پیاپی16) ، pp. 91–106، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237094/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button