Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,124
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

886
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیرآموزش حل مسئله بر ابعاد راهبردهای مقابله با استرس و مسئولیتپذیری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 184

چکیده

 مقدمه: هدف از این تحقیق تعیین تأثیر آموزش حل مسئله بر راهبردهای مقابله بر استرس و مسئولیتپذیری دانشجویان است. روش: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش نیمه آزمایشی با گروه شاهد و آزمایشی و از نوع طرح پیش آزمون پس آزمون است. جامعه آماری این تحقیق شامل دانشجویان کارشناسی آموزش از دور است که با روش نمونه-گیری در دسترس 40 نفر از بین این افراد انتخاب و در دو گروه آزمایش 20 نفر) و گواه ( 20 نفر) گمارش شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه راهبردهای ) مقابله با استرس لازاروس و فولکمن ( 1988 ) و پرسشنامه مسئولیتپذیری نعمتی ( 1387 ) است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس و با Spss استفاده شد. یافتهها: دادههای جمع آوری شده توسط نرم افزار استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل شدند, نتایج تحلیل نشان داد آموزش حل مسئله بر ابعاد راهبردها ی مقابله با استرس (راهبردهای مسئله مدار و هیجان مدار) و همچنین مسئولیتپذیری دانشجویان تأثیرگذار است و گروه آزمایش بعد از آموزش بیشتر از روشهای مسئله مدار استفاده کرده بودند. نتیجهگیری: با توجه به اینکه مسئله مداری میزان توانایی افراد برای مواجه با مسائل روز آنهاست و بر اساس نتایج تحقیق آموزش حل مسئله میتواند این توانایی را در دانشجویان افزایش داده و باعث ارتقاء توانمندیهای آن ها برای مواجه با مشکلات و حل آنها باشد توصیه میشود, آموزش حل مسئله در تقویت مهارت های دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و از طریق برنامه های آموزشی و دانشگاهی پرورش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعید، نسیم. (1398). تأثیرآموزش حل مسئله بر ابعاد راهبردهای مقابله با استرس و مسئولیتپذیری دانشجویان. شناخت اجتماعی، 8(2 (پیاپی16) )، 165-184. SID. https://sid.ir/paper/237098/fa

    Vancouver: کپی

    سعید نسیم. تأثیرآموزش حل مسئله بر ابعاد راهبردهای مقابله با استرس و مسئولیتپذیری دانشجویان. شناخت اجتماعی[Internet]. 1398؛8(2 (پیاپی16) ):165-184. Available from: https://sid.ir/paper/237098/fa

    IEEE: کپی

    نسیم سعید، “تأثیرآموزش حل مسئله بر ابعاد راهبردهای مقابله با استرس و مسئولیتپذیری دانشجویان،” شناخت اجتماعی، vol. 8، no. 2 (پیاپی16) ، pp. 165–184، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237098/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا