مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی راهبردهای مقابله با استرس و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر)

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 53

چکیده

 مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی راهبردهای مقابله با استرس و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سال تحصیلی 89-88 میباشد. روش: تحقیق حاضر از نوع توصیفی - پس رویدادی میباشد. با استفاده از نمونه گیری طبقه ای 350 نفر از دانشجویان انتخاب شدند. یافته ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که دانشجویان در مقابله با استرس از راهبردهای مقابله عقلانی بیشتر از راهبردهای مقابله هیجانی و اجتنابی استفاده میکنند. دانشجویان دختر بیشتر از راهبردهای عقلانی, هیجانی و اجتنابی استفاده میکنند در حالی که دانشجویان پسر بیشتر از راهبردهای عقلانی, انفصالی استفاده میکنند. بین راهبرد مقابله ای عقلانی با عملکرد تحصیلی ارتباط مثبت معنی داری وجود داشت. بین عملکرد تحصیلی و مقابله هیجان مدار ارتباط منفی معناداری وجود داشت. نتیجه گیری: دانشجویان از راهبردهای عقلانی و مساله مدار در شرایط استرس زای زندگی بیشتر از راهبردهای دیگر استفاده میکنند و دانشجویانی که از راهبردهای عقلانی بیشتر استفاده میکنند و از راهبردهای هیجان مدار کمتر استفاده میکنند وضعیت تحصیلی بهتری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پولادی ری شهری، علی، افشارپور، شاهین، و بهرام خانی، محمود. (1389). بررسی راهبردهای مقابله با استرس و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر) . علوم رفتاری، 2(6)، 39-53. SID. https://sid.ir/paper/190545/fa

    Vancouver: کپی

    پولادی ری شهری علی، افشارپور شاهین، بهرام خانی محمود. بررسی راهبردهای مقابله با استرس و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر) . علوم رفتاری[Internet]. 1389؛2(6):39-53. Available from: https://sid.ir/paper/190545/fa

    IEEE: کپی

    علی پولادی ری شهری، شاهین افشارپور، و محمود بهرام خانی، “بررسی راهبردهای مقابله با استرس و ارتباط آن با وضعیت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر) ،” علوم رفتاری، vol. 2، no. 6، pp. 39–53، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button