مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش روابط والد - فرزند مبتنی بر ACT بر تعارض والد - نوجوان مادران دارای فرزند مصروع

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 50

چکیده

 ابتلا به بیماری های مزمن از جمله صرع, در دوران نوجوانی, یک بحران برای کل خانواده محسوب می شود. از بین جنبه های متاثر از این بحران در خانواده می توان به کیفیت ارتباط والد - فرزندی اشاره نمود که توجه ویژه ای را می طلبد. هدف مطالعه حاضر, بررسی اثربخشی آموزش روابط والد - فرزند مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر تعارض والد - نوجوان مادران دارای فرزند مصروع در شهر اصفهان بود. طرح پژوهش مطالعه حاضر, ﻧﯿﻤﻪ تجربی و از نوع ﭘﯿﺶ آزﻣﻮن - پس آزمون ﺑﺎ ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل بود. جامعه پژوهش شامل مادران دارای فرزند نوجوان مصروع شهر اصفهان بود. نمونه گیری به صورت در دسترس با مراجعه به انجمن صرع اصفهان انجام پذیرفت. 24 نفر از مادران به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل جایگزین شدند و پرسش نامه ی تاکتیک های تعارض را در پیش آزمون و پس آزمون تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و تحلیل کوورایانس چند متغیره تحلیل شد.نتایج به دست آمده نشان دادند که میزان تعارض گروه مداخله در مقایسه با گروه گواه در مرحله ی پس آزمون به طور معناداری کاهش یافته است, (p<0.05). همچنین یافته ها نشان دهنده ی افزایش معنادار نمرات استدلال (p<0.05) و کاهش معنادار نمرات پرخاشگری کلامی و فیزیکی (p<0.05) بودند. بنابر نتایج به دست آمده از مطالعه حاضر می توان نتیجه گرفت آموزش روابط والد - فرزند مبتنی بر ACT می تواند میزان تعارض والد - نوجوان را کاهش دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوشن پوش، شریفه، فضیلت پور، مسعود، و رحمتی، عباس. (1396). اثربخشی آموزش روابط والد - فرزند مبتنی بر ACT بر تعارض والد - نوجوان مادران دارای فرزند مصروع. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، 7(2 (پیاپی 13) )، 39-50. SID. https://sid.ir/paper/237518/fa

    Vancouver: کپی

    جوشن پوش شریفه، فضیلت پور مسعود، رحمتی عباس. اثربخشی آموزش روابط والد - فرزند مبتنی بر ACT بر تعارض والد - نوجوان مادران دارای فرزند مصروع. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری[Internet]. 1396؛7(2 (پیاپی 13) ):39-50. Available from: https://sid.ir/paper/237518/fa

    IEEE: کپی

    شریفه جوشن پوش، مسعود فضیلت پور، و عباس رحمتی، “اثربخشی آموزش روابط والد - فرزند مبتنی بر ACT بر تعارض والد - نوجوان مادران دارای فرزند مصروع،” پژوهش های علوم شناختی و رفتاری، vol. 7، no. 2 (پیاپی 13) ، pp. 39–50، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237518/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button