مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 156

چکیده

 در این تحقیق, هفت عامل: فناوری اطلاعات, مدیریت منابع انسانی, حمایت مدیریت ارشد, استراتژی ها و سیاست های دانش محور, پاداش کارکنان, اشتراک و تسهیم دانش و فرهنگ سازمانی تعیین شده اند که بر یادگیری سازمانی موثر و با محدوده تحقیق متناسب است. بر همین اساس عوامل مذکور, بعنوان متغیر مستقل و یادگیری سازمانی, بعنوان متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفته اند. برای ارزیابی و اندازه گیری متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق, شاخص هایی با نظر خبرگان و متخصصان در زمینه موضوع پژوهش, انتخاب و تعیین شده اند که بر اساس شاخص های مذکور, سوالات پرسشنامه برای توزیع در بین افراد نمونه آماری طراحی شده است. برای تعیین حجم نمونه از روش خوشه یی چندمرحله یی استفاده شده است. روش این تحقیق از لحاظ هدف,کاربردی بوده و از جنبه گردآوری داده ها توصیفی - پیمایشی و همبستگی و از نوع میدانی است. تحلیل آماری با استفاده از آزمون های T تک نمونه ای, رگرسیون خطی ساده, رگرسیون خطی چندگانه و تحلیل واریانس با آزمون ترکی و برای برازش مدل تحقیق از تحلیل مدل معادلات ساختاری انجام شده است.معلوم شد که به هنگام بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته بصورت تک تک و بدون تعامل و ارتباط عوامل با یکدیگر, همه هفت عامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش تاثیر مثبتی بر یادگیری سازمانی دارند؛ اما هنگامی که تعامل و ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته با یکدیگر و بطور همزمان مورد بررسی قرار می گیرد, تنها سه عامل استراتژی ها و سیاست های دانش محور, مدیریت منابع انسانی و استفاده از فناوری اطلاعات باعث افزایش یادگیری سازمانی را موجب می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داشگرزاده، خدابخش، جفره، منوچهر، و عقبایی، محمد. (1390). عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان. مدیریت کسب و کار، 2(10)، 125-156. SID. https://sid.ir/paper/237821/fa

    Vancouver: کپی

    داشگرزاده خدابخش، جفره منوچهر، عقبایی محمد. عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1390؛2(10):125-156. Available from: https://sid.ir/paper/237821/fa

    IEEE: کپی

    خدابخش داشگرزاده، منوچهر جفره، و محمد عقبایی، “عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در یادگیری سازمانی کارکنان،” مدیریت کسب و کار، vol. 2، no. 10، pp. 125–156، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237821/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button