مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

998
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر رفتارهای شهروندی سازمان بر تصویر برند

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 183

چکیده

 اگر چه در دهه گذشته تحقیق روی رفتارهای شهروندی سازمانی در زمینه های مختلف به طور چشمگیری گسترش یافته است؛ اما در مورد رفتارهای شهروندی سازمانی در حوزه بازاریابی شناخت اندکی وجود دارد. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر رفتارهای شهروندی سازمانی بر تصویر برند در صنعت هتلداری انجام گرفته تا از این رهگذر بتوان با بهبود جنبه هایی خاص از رفتار کارکنان, جهت ارتقای کیفیت خدمات هتل ها و به دنبال آن ایجاد تصویری مطلوب از برند هتل ها در ذهن مشتریان گام های موثری برداشت. در این پژوهش برای بررسی رفتار شهروندی سازمانی در هتل ها از مدل ابعاد پنجگانه رفتار شهروندی ارگان و برای بررسی تصویر برند از ابعاد معرفی شده توسط آکر و بلنکو استفاده شده است. به منظور انجام این پژوهش, ابتدا از بین 13 هتل استان قم, چهار هتل انتخاب گردید و سپس دو گروه نمونه از کارکنان و مشتریان هتل ها به ترتیب به روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای و دو مرحله ای با حجم 48 و 120 نفر انتخاب شدند.فرضیه های این بررسی شامل یک فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی است که همگی تحت آزمون آنالیز واریانس یک طرفه با اطمینان 95% اثبات شدند. نتایج آزمون ها تاثیر ابعاد رفتارهای شهروندی سازمانی را از طریق افزایش کیفیت در ارائه خدمات, برروی تصویر مثبت از برند تایید کردند. در برخی هتل ها نتایج حاکی از لزوم بکارگیری روش هایی مانند ایجاد فرهنگ مشارکتی برای افزایش این رفتارها بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، جندقی، غلامرضا، و مولوی، زینب. (1389). بررسی تاثیر رفتارهای شهروندی سازمان بر تصویر برند. مدیریت کسب و کار، 2(5)، 161-183. SID. https://sid.ir/paper/237843/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، جندقی غلامرضا، مولوی زینب. بررسی تاثیر رفتارهای شهروندی سازمان بر تصویر برند. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1389؛2(5):161-183. Available from: https://sid.ir/paper/237843/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، غلامرضا جندقی، و زینب مولوی، “بررسی تاثیر رفتارهای شهروندی سازمان بر تصویر برند،” مدیریت کسب و کار، vol. 2، no. 5، pp. 161–183، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button