مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نقش مولفه های کانال های توزیع در ارتقای وفاداری مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 174

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی مولفه های موثر بر افزایش وفاداری اعضای کانال توزیع, با تاکید بر پخش مویرگی (خرده فروشان), انجام شده است. بر اساس مبانی نظری تحقیق, مولفه های «در دسترس بودن کالا», «زمان تحویل کالا», «سود اعضای کانال توزیع», و «پشتیبانی اعضای کانال توزیع» به عنوان عوامل اصلی موثر بر افزایش میزان وفاداری خرده فروشان طی چهار فرضیه فرعی, مورد تحلیل قرار گرفته است. روش تحقیق بر حسب هدف, کاربردی و ارزیابی و بر اساس روش, توصیفی پیمایشی مقطعی است. جامعه تحقیق, خرده فروشان مواد غذایی, آرایشی - بهداشتی و شیرینی و شکلات واقع در سطح شهر تهران بوده اند. تعداد کل نمونه آماری 150 خرده فروش در نظر گرفته شده است. برای اینکه نمونه آماری, مناسب و معرف جامعه آماری تحقیق باشد, از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. به منظور جمع آوری داده های تحقیق از پرسشنامه «محقق ساخته» استفاده شد و روایی محتوایی سوالات و پایایی پرسشنامه با مطالعه اولیه و بررسی و انجام اصلاحاتی با به کارگیری آن در گروه نمونه و نهایتا با اندازه گیری آلفای کرونباخ, مورد سنجش و تایید قرار گرفته است. تفسیر نتایج آزمون حاکی از آن است که خرده فروشان نسبت به انجام به موقع تعهد شرکت های پخش در رابطه با زمان تحویل کالاهای مورد درخواست آنها حساس اند و انتظار دارند تا کالا دقیقا مطابق زمانبندی به آنان تحویل شود. خرده فروشان از نحوه پشتیبانی شرکت های پخش در ارتباط با تامین کالاهای جدید و رفع کمبودهای صنف خرده فروشی رضایت کافی ندارند و سیاست های پشتیبانی, انگیزشی و اطلاع رسانی فعلی شرکت های پخش را در افزایش میزان وفاداری خود کافی نمی دانند. همچنین بسیاری از خرده فروشان میزان سودآوری کالاها را عامل مهمی در افزایش میزان وفاداری خود می دانند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفرزاده، حسین، میرابی، وحیدرضا، و رضایی، رامین. (1388). تحلیل نقش مولفه های کانال های توزیع در ارتقای وفاداری مشتریان. مدیریت کسب و کار، 1(1)، 157-174. SID. https://sid.ir/paper/237862/fa

    Vancouver: کپی

    صفرزاده حسین، میرابی وحیدرضا، رضایی رامین. تحلیل نقش مولفه های کانال های توزیع در ارتقای وفاداری مشتریان. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1388؛1(1):157-174. Available from: https://sid.ir/paper/237862/fa

    IEEE: کپی

    حسین صفرزاده، وحیدرضا میرابی، و رامین رضایی، “تحلیل نقش مولفه های کانال های توزیع در ارتقای وفاداری مشتریان،” مدیریت کسب و کار، vol. 1، no. 1، pp. 157–174، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237862/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button