مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1065
  • دانلود: 

    330
چکیده: 

مقاله حاضر با هدف اولویت بندی فروشگاه های زنجیره ای سازمان اتکا، بر اساس کلیه اطلاعات و شاخص های عملکرد مالی، تهیه و برای اولویت بندی از مدل تصمیم گیری های چند شاخصه ای استفاده شده است. در تصمیم گیری های پیچیده، بجای استفاده از یک معیار سنجش بهینگی، از چندین معیار و شاخص استفاده می شود. در این تحقیق، در انتخاب مدل تصمیم گیری چندشاخصه «MADM»، از مدل جبرانی و سازشی استفاده شده است که تکنیک تعیین اولویت ترتیبی مشابه به پاسخ ایده آل و با توجه به ویژگی های سودمندی بالا است، از جمله ویژگی های این مدل، دارا بودن قواعدی است که مبادله بین شاخص ها در آن مجاز است. یعنی تغییر کاهنده در یک شاخص می تواند توسط تغییر افزاینده در شاخص دیگر جبران بشود. اقلام صورت های مالی و نسبت های مورد استفاده در تحقیق به صورت همزمان جهت بهینگی حالت کاهنده و افزاینده دارند، این مدل، کاملا پاسخگوی اهداف تحقیق است. شاخص های انتخاب شده در اولویت بندی فروشگاه ها متضمن شاخص های دارایی ها، بدهی ها، فروش، بهای تمام شده، سودوزیان، نسبت جاری، نسبت بدهی ها، نسبت گردش کل دارایی ها، نسبت سرمایه گذاری و نسبت سود خالص است. نتایج مطالعه پس از اجرایی نمودن الگوریتم TOPSIS به کمک نرم افزار matlab، نشان می دهد که مبنای مناسبی جهت اولویت بندی ایجاد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1065

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 330 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

الماسی حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    25-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1226
  • دانلود: 

    266
چکیده: 

در سال های اخیر چالش های پیش روی بانک ها و موسسات مالی انگیزه تحقیقات و مطالعات فراوانی بوده است. پژوهش حاضر با توجه به اهمیت حضور هر چه بیشتر و پررنگتر فن آوری های نوین در عرصه بانکداری و لزوم تلاش برای نیل به سطح کیفی و کمی ارائه خدمات مطلوب در سطح بانکداری بین الملل، امکان سنجی طراحی و پیاده سازی نرم افزار جامع بانکی در پست بانک ایران را از دید کارشناسان و مدیران مورد توجه قرار می دهد و در این راه بر تکنیک بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، حقوقی، عملیاتی و برنامه زمانی (TELOS) تکیه داشته است. تلاش این پژوهش، با استفاده از روش توصیفی و پیمایشی، پاسخ به پرسش هایی مانند چگونگی و میزان مهیا بودن امکانات فنی اقتصادی، قانونی، عملیاتی و زمانی؛ مقایسه دیدگاه های کارشناسان و مدیران در این خصوص و اولویت بندی این عوامل می باشد. بر این اساس یافته ها نشان داد که از بعد فنی، اقتصادی، حقوقی و سازمانی شرایط مطلوبی برای طراحی و پیاده سازی نرم افزار جامع بانکی وجود دارد و در خصوص مقایسه دیدگاه مدیران و کارشناسان باید گفت که از دید مدیران، ابعاد اقتصادی و سازمانی در بیشترین و بعد حقوقی در کمترین حد، مهیاست ولی از دید کارشناسان، بعد فنی در بالاترین سطح و بعد زمانی در پایین ترین سطح فراهم است. اولویت بندی نظرات شرکت کنندگان در پژوهش در مورد فراهم بودن شرایط در زمینه های مورد بررسی به ترتیب ابعاد: فنی، سازمانی، اقتصادی، قانونی و زمانی را دربر می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 266 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

خیری بهرام | فضلی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    47-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    783
  • دانلود: 

    216
چکیده: 

در سال های اخیر مفهوم رضایتمندی مشتری توجهات زیادی را به خود جلب نموده است، در این مقاله با بررسی تجربی استفاده کنندگان از خودروهای دوگانه سوز شهر تهران، عوامل رضایتمندی و وفاداری مشتری در قالب مدل آمریکایی رضایتمندی مشتری تشریح شده است. برای آزمون فرضیه های تحقیق مبنی بر وجود رابطه مستقیم و مثبت بین انتظارات درک شده با متغیرهای کیفیت درک شده، ارزش درک شده و رضایتمندی مشتری و همچنین بررسی رابطه مستقیم و مثبت میان کیفیت درک شده با ارزش درک شده و رضایتمندی مشتری، رابطه مستقیم و مثبت میان ارزش درک شده و رضایتمندی مشتری، رابطه مستقیم و مثبت بین رضایتمندی مشتری با وفاداری، در آخر رابطه مستقیم و منفی بین شکایات مشتری با رضایتمندی و وفاداری مشتری، از جامعه آماری استفاده کنندگان خودروهای دوگانه سوز در شهر تهران نمونه ای به حجم 267 نفر به روش تصادفی انتخاب و با استفاده از پرسشنامه استاندارد فورنل که پایایی آن توسط آماره آزمون فیشر و روایی آن به کمک آماره آزمون استقلال مورد تایید قرار گرفت، اطلاعات لازم استخراج گردید. نتایج آزمون استقلال حاکی از آن است که متغیرهای انتظارات درک شده، کیفیت درک شده، ارزش درک شده، به طور مستقیم و مثبت با رضایتمندی مشتری رابطه داشته است. ضمن اینکه متغیر رضایتمندی مشتری با متغیر وفاداری به طور مستقیم و مثبت و با شکایت مشتری به طور مستقیم و منفی رابطه داشته است و در آخر بر اساس معادله ارائه شده میزان شاخص رضایت مشتری محاسبه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 783

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 216 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    77-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    767
  • دانلود: 

    268
چکیده: 

امروزه سازمان های مختلف به دلیل غرقه شدن در دریای بی کران تجدد و نوگرایی علمی، استقبال از نواندیشی و نوگرایی در عرصه علمی و به واسطه وجود امکانات منحصر به فرد در حوزه های فن آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) رویکردی کاملا دگرگون شده را تجربه می کنند. کنکاش های مدبرانه اخیر موید نگاه سازمان ها در هزاره سوم به دو موضوع مهم یعنی جهانی سازی و فاوا است. به علاوه استفاده از محیط مجازی و انطباق سازمان ها با شرایط نوین، زمینه ساز ایجاد علوم تجارت الکترونیک، بانک داری الکترونیک و دولت الکترونیک در قالب فن آوری برتر، به واسطه شاهراه بزرگ اطلاعاتی شده است. بانک داری الکترونیک یکی از مقولات بسیار اساسی است که باید از زوایای گوناگون مورد توجه و تامل قرار گیرد. به طور مثال چنانچه موقعیت کشورمان را در اقتصاد جهانی بررسی و علل عدم تحقق اهداف آن را تحلیل نماییم، یکی از گلوگاه های اساسی، توانایی اندک در استفاده از فرصت هایی است که می تواند در کشور تحولات مثبت ایجاد کند. این موضوع زمانی بیشتر به چشم می آید که انقلاب فاوا و جهانی شدن را مرور کرده و به این بیندیشیم که جهت بیشینه کردن و دستیابی به حد قابل قبول برای حضور در اقتصاد بین الملل، باید از همه فرصت ها استفاده کرد. بنابراین باید ضمن بهره گیری از فرصت ها، تبعات منفی آن را به حداقل ممکن کاهش داد و از تبدیل فرصت ها به تهدیدها جلوگیری نمود تا امکان دستیابی به جایگاه شایسته جهانی فراهم بشود. در این مقاله ابتدا مساله مورد بحث و ضرورت پژوهش در آن بیان شد و سپس اهداف و فرضیه های پژوهش بررسی و مدل تحقیق و متغیرهای آن ارائه گردید. در ادامه ضمن مطالعه روش پژوهش و فرضیات تحلیل و نتیجه مباحث نیز ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 767

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 268 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    93-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1183
  • دانلود: 

    416
چکیده: 

تجربه جوامع پیشرفته نشان می دهد که این جوامع تنها پس از اصلاحات اجتماعی و سیاسی همه جانبه از جمله ایجاد دولت های مدرن، اصلاح ساختارهای اداری، شکل دهی سازمان های نوین همراه با توسعه منابع انسانی و بخش خصوصی و گسترش مشارکت بخش غیردولتی در انجام خدمات اجتماعی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی...؛ توانسته اند سطح زندگی مردم را بالا برند.در ایران نیز در راستای تحول اداری و رشد بخش خصوصی اقداماتی صورت گرفته و در برنامه های سوم و چهارم توسعه نیز بدان اشاره شده است. در سال 1381 هیات دولت برنامه هفتگانه ای را تحت عنوان تحول در نظام اداری کشور به تصویب رساند که یکی از این برنامه ها «منطقی نمودن اندازه دولت» بود. دستگاه های اجرایی، زمان اجرای این برنامه ها با مشکلات و موانع خاصی روبرو شدند. هدف تحقیق حاضر بررسی همین موانع بر اساس نظریه قدرت - کنترل جان چایلد است. به این منظور تدابیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب چهار برنامه دسته بندی شد. برای هر برنامه، بر اساس مطالعه اسناد، مدارک و کسب نظر خبرگان، شاخص هایی تعریف و بر اساس شاخص های تعیین شده، پرسشنامه ای ماتریسی تنظیم گردید و پس از سنجش روایی و پایایی در اختیار 60 نفر از خبرگان قرار گرفت. پس از جمع آوری اطلاعات بدست آمده، طبقه بندی و تحلیل آن با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون های خی دو، فریدمن و ویل کاکسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد، موانع اثر گذار به ترتیب اهمیت عبارت است از:صاحبان قدرت در سازمان های دولتی؛ناهمسویی منافع تصمیم گیرندگان و سازمان؛ائتلاف حاکم؛تصمیمات شهودی افراد و سازمان ها.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1183

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 416 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    117-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    890
  • دانلود: 

    274
چکیده: 

با عمومیت یافتن شبکه سراسری جهانی (www)، شرکت ها برای حضور در این شبکه تلاش می کنند. اما بسیاری از آنها نمی دانند که چگونه حضور آن ها در تارنما (web) می تواند اثربخش باشد، یا چگونه می توانند اثربخشی تارنمای خود را افزایش دهند؟ شرکت های ارائه کننده خدمات بازاریابی نیز از این مقوله مستثنی نبوده اند. در این پژوهش با مطالعه عملکرد 136 نفر از مدیران شرکت های ارائه کننده خدمات بازاریابی استان تهران، با استفاده از مدل لیین و همکاران، افزایش اثربخشی تارنمای این شرکت ها با استفاده از نتایج بدست آمده به ترتیب زیر توصیه می شود: الف) آشنایی هر چه بیشتر کارکنان شرکت با کاربردهای جهانی تارنما در راستای ایجاد نگرش مفید بودن تارنما برای رسیدن به اهداف و استراتژی های بازاریابی. ب) تقویت تعامل بین واحد بازاریابی و سیستم های اطلاعات مدیریت.سایر یافته های این پژوهش، اولویت بندی متغیرهای مطرح شده در مدل لیین و همکاران است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 890

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 274 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    137-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2045
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

امروزه نفت بعنوان عاملی برای کسب قدرت و اعتبار برای کشورهای دارنده آن و یا کشورهایی است که بر ذخایر نفتی جهان کنترل دارند. اساسا داستان نفت با رقابت و منازعه قدرت های مختلف برای کنترل منابع نفتی جهان در هم آمیخته است. این رقابت ها و منازعات، بسیاری از تحولات سرنوشت ساز در صحنه جهان را رقم زده است. مقاله حاضر با عنوان «تحلیل استراتژیک محیط برونی صعنت نفت» (با نگرش مدیریت استراتژیک) بدنبال ارائه و ایجاد انگیزش در مدیران در استفاده از برنامه ریزی استراتژیک، برای آینده صنعت نفت می باشد.شناخت محیط خرد خارجی و عوامل موثر آن، طراحی چشم انداز مطلوب، تبیین استراتژی هایی برای ایجاد تحرک سریع و منعطف، داشتن سازمانی چابک و نوآور، شناخت استراتژی های رقبا و عرضه کنندگان و بررسی نوع برخورد با مشتریان بعنوان یک اهرم مهم و حیاتی در صنعت نفت و شناخت فرصت ها و دور کردن تهدیدات باعث خواهد شد که مدیران و تصمیم گیرندگان در هر صنعت بخصوص در صنعت نفت را برای تسهیل عبور به سمت آینده ای روشن و مطلوب و ایجاد تغییر نگرشی در مدیران در استفاده از برنامه ریزی استراتژیک بعنوان یک موتور محرک و الزام آور در پیشرفت و شکوفایی این صنعت کمک نماید.نتایج مقاله، شواهدی را با توجه به شدت تاثیرگذاری هر یک از عوامل محیط خرد خارجی (مشتریان، رقبا و عرضه کنندگان) در صنعت نفت بیان نموده است. با مشاهده نتایج مقاله می توان اذعان کرد که اولویت بندی و درجه اهمیت هر یک از سه عامل با یکدیگر متفاوت و دارای اختلاف معنی دار می باشد. به عبارتی دیگر فرصت ها و تهدیدات محیط خرد صنعت نفت تحت تاثیر هر یک از این ابعاد از خود واکنشی ویژه و متفاوت ارائه می کند. این به نحوی است که مشتریان با اولویت اول بیشترین تاثیر را در تهدیدزایی صنعت نفت دارند و در گام بعدی رقبا و در گام سوم عرضه کنندگان در خطرآفرینی تاثیرگذار می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2045

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    157-174
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2061
  • دانلود: 

    570
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی مولفه های موثر بر افزایش وفاداری اعضای کانال توزیع، با تاکید بر پخش مویرگی (خرده فروشان)، انجام شده است. بر اساس مبانی نظری تحقیق، مولفه های «در دسترس بودن کالا»، «زمان تحویل کالا»، «سود اعضای کانال توزیع»، و «پشتیبانی اعضای کانال توزیع» به عنوان عوامل اصلی موثر بر افزایش میزان وفاداری خرده فروشان طی چهار فرضیه فرعی، مورد تحلیل قرار گرفته است. روش تحقیق بر حسب هدف، کاربردی و ارزیابی و بر اساس روش، توصیفی پیمایشی مقطعی است. جامعه تحقیق، خرده فروشان مواد غذایی، آرایشی - بهداشتی و شیرینی و شکلات واقع در سطح شهر تهران بوده اند. تعداد کل نمونه آماری 150 خرده فروش در نظر گرفته شده است. برای اینکه نمونه آماری، مناسب و معرف جامعه آماری تحقیق باشد، از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شده است. به منظور جمع آوری داده های تحقیق از پرسشنامه «محقق ساخته» استفاده شد و روایی محتوایی سوالات و پایایی پرسشنامه با مطالعه اولیه و بررسی و انجام اصلاحاتی با به کارگیری آن در گروه نمونه و نهایتا با اندازه گیری آلفای کرونباخ، مورد سنجش و تایید قرار گرفته است. تفسیر نتایج آزمون حاکی از آن است که خرده فروشان نسبت به انجام به موقع تعهد شرکت های پخش در رابطه با زمان تحویل کالاهای مورد درخواست آنها حساس اند و انتظار دارند تا کالا دقیقا مطابق زمانبندی به آنان تحویل شود. خرده فروشان از نحوه پشتیبانی شرکت های پخش در ارتباط با تامین کالاهای جدید و رفع کمبودهای صنف خرده فروشی رضایت کافی ندارند و سیاست های پشتیبانی، انگیزشی و اطلاع رسانی فعلی شرکت های پخش را در افزایش میزان وفاداری خود کافی نمی دانند. همچنین بسیاری از خرده فروشان میزان سودآوری کالاها را عامل مهمی در افزایش میزان وفاداری خود می دانند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2061

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 570 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button