مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل استراتژیک محیط برونی صنعت نفت

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 155

چکیده

 امروزه نفت بعنوان عاملی برای کسب قدرت و اعتبار برای کشورهای دارنده آن و یا کشورهایی است که بر ذخایر نفتی جهان کنترل دارند. اساسا داستان نفت با رقابت و منازعه قدرت های مختلف برای کنترل منابع نفتی جهان در هم آمیخته است. این رقابت ها و منازعات, بسیاری از تحولات سرنوشت ساز در صحنه جهان را رقم زده است. مقاله حاضر با عنوان «تحلیل استراتژیک محیط برونی صعنت نفت» (با نگرش مدیریت استراتژیک) بدنبال ارائه و ایجاد انگیزش در مدیران در استفاده از برنامه ریزی استراتژیک, برای آینده صنعت نفت می باشد.شناخت محیط خرد خارجی و عوامل موثر آن, طراحی چشم انداز مطلوب, تبیین استراتژی هایی برای ایجاد تحرک سریع و منعطف, داشتن سازمانی چابک و نوآور, شناخت استراتژی های رقبا و عرضه کنندگان و بررسی نوع برخورد با مشتریان بعنوان یک اهرم مهم و حیاتی در صنعت نفت و شناخت فرصت ها و دور کردن تهدیدات باعث خواهد شد که مدیران و تصمیم گیرندگان در هر صنعت بخصوص در صنعت نفت را برای تسهیل عبور به سمت آینده ای روشن و مطلوب و ایجاد تغییر نگرشی در مدیران در استفاده از برنامه ریزی استراتژیک بعنوان یک موتور محرک و الزام آور در پیشرفت و شکوفایی این صنعت کمک نماید.نتایج مقاله, شواهدی را با توجه به شدت تاثیرگذاری هر یک از عوامل محیط خرد خارجی (مشتریان, رقبا و عرضه کنندگان) در صنعت نفت بیان نموده است. با مشاهده نتایج مقاله می توان اذعان کرد که اولویت بندی و درجه اهمیت هر یک از سه عامل با یکدیگر متفاوت و دارای اختلاف معنی دار می باشد. به عبارتی دیگر فرصت ها و تهدیدات محیط خرد صنعت نفت تحت تاثیر هر یک از این ابعاد از خود واکنشی ویژه و متفاوت ارائه می کند. این به نحوی است که مشتریان با اولویت اول بیشترین تاثیر را در تهدیدزایی صنعت نفت دارند و در گام بعدی رقبا و در گام سوم عرضه کنندگان در خطرآفرینی تاثیرگذار می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، بهروز، و چتری، حمیدرضا. (1388). تحلیل استراتژیک محیط برونی صنعت نفت. مدیریت کسب و کار، 1(1)، 137-155. SID. https://sid.ir/paper/237868/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی بهروز، چتری حمیدرضا. تحلیل استراتژیک محیط برونی صنعت نفت. مدیریت کسب و کار[Internet]. 1388؛1(1):137-155. Available from: https://sid.ir/paper/237868/fa

    IEEE: کپی

    بهروز قاسمی، و حمیدرضا چتری، “تحلیل استراتژیک محیط برونی صنعت نفت،” مدیریت کسب و کار، vol. 1، no. 1، pp. 137–155، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237868/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button