مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 28

چکیده

 در سال های اخیر, بازار خدمات حرفه حسابرسی تغییرات سریع و در خور توجهی داشته است. خصوصی سازی به موسسات حسابرسی اجازه داد بیشتر اهداف اقتصادی را دنبال کنند. در چنین شرایطی حسابرسان با یک موقعیت متضاد مواجه اند؛ زیرا از یک سو آیین رفتار حرفه ای, به منظور رعایت استقلال و کیفیت حسابرسی, حسابرسان را از تعامل و ارتباط نزدیک با مشتری منع می نماید و از سوی دیگر محیط کسب و کار برای خدمات حرفه ای, در حال تغییر بوده و رقابت شدید در این صنعت, آنها را به سمت بازاریابی و مشتری مداری سوق می دهد. انتظار جامعه این است که حسابرسان در جهت متعادل کردن منافع جامعه و منافع شخصی خود, استقلال خویش را حفظ نمایند. اما با افزایش تعداد موسسات حسابرسی, حسابرسان خطر دور ماندن از رقابت را بیشتر از قبل احساس می کنند و این سئوال مطرح می شود که در شرایط فعلی حسابرسان چگونه می توانند بین منافع جامعه و منافع شخصی خود تعادل برقرار نمایند. بنابراین با توجه به مطالب فوق, در مطالعه حاضر رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف سنتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی مورد آزمون قرار گرفته است. جامعه آماری شامل 1157 حسابرس شاغل عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و نمونه آماری 289 نفر بود. برای آزمون فرضیه ها از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج نشان می دهد که نگرش, سطح اهمیت, رفتار فریبنده و سطوح حرفه ای بر توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی تاثیر دارد ولی جوان بودن حسابرسان بر توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی تاثیر ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مران جوری، مهدی، وکیلی فرد، حمیدرضا، پورزمانی، زهرا، و رییس زاده، سیدمحمدرضا. (1397). آزمون رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 7(28 )، 15-28. SID. https://sid.ir/paper/237918/fa

    Vancouver: کپی

    مران جوری مهدی، وکیلی فرد حمیدرضا، پورزمانی زهرا، رییس زاده سیدمحمدرضا. آزمون رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1397؛7(28 ):15-28. Available from: https://sid.ir/paper/237918/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مران جوری، حمیدرضا وکیلی فرد، زهرا پورزمانی، و سیدمحمدرضا رییس زاده، “آزمون رفتار حسابرسان در برقراری توازن بین وظایف ذاتی حسابرسی و فعالیت های بازاریابی،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 7، no. 28 ، pp. 15–28، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237918/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button