مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان، مورد مطالعه قطار شهری تهران

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 166

چکیده

 بیشتر تحقیقات انجام شده در خصوص ارایه یک مدل شایستگی با نگاهی کلی بر ویژگیهای رفتاری و انتخاب و دسته بندی ویژگیها بر مبنای نظریات کارمندان و متخصصین درون و برون سازمانی صورت گرفته اند و کمتر تحقیقی می توان یافت که به طور ویژه هدف سود دهی سازمان را در جهت انتخاب مدل شایستگی بررسی نموده و مبزان تاثیر گذاری آن را بر بهره وری و سود دهی سازمان بررسی نموده باشد. در این پژوهش با مطالعه تحقیقات انجام شده قبلی در دو حوزه منابع انسانی و مدیریت سود در حسابداری و با استفاده از چک لیست محتوائی به روش دلفی نود ونه مولفه شایستگی مدیریتی انتخاب شد. بر این اساس پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش تهیه گردید که بخش اول اطلاعات جمعیت شناختی و بخش دوم اهمیت هر یک از مولفه های شایستگی مدیریتی در سود دهی سازمان مورد پرسش قرار گرفت. جمعیت کل جامعه ی آماری 2141 نفر مدیران, معاونان, مشاوران, سرپرستان و کارشناسان قطار شهری بود, که حجم نمونه 326 نفر تعیین گردید. پرسشنامه توزیع و اطلاعات جمع آوری و تحلیل گردید. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه 22) در دو سطح آمار توصیفی واستنباطی انجام شد. در بخش آمار توصیفی مشخصه های آماری مانندفراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار, و در بخش آمار استنباطی آزمون تی تک نمونه ای, آزمون تحلیل عاملی, آزمون همبستگی پیرسون و شاخص اولویت توسعه استفاده شد. نتایج: نشان میدهد بیشترین همبستگی بین اخلاق حرفه ای و تحول گرایی و کمترین همبستگی مربوط به مدیریت منابع انسانی با تمرکز بر مشتری بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهشتی زواره، فرناز، سلطانی، ایرج، و نیلی پورطباطبایی، سیدعلی اکبر. (1397). طراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان, مورد مطالعه قطار شهری تهران. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 7(28 )، 149-166. SID. https://sid.ir/paper/237919/fa

    Vancouver: کپی

    بهشتی زواره فرناز، سلطانی ایرج، نیلی پورطباطبایی سیدعلی اکبر. طراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان, مورد مطالعه قطار شهری تهران. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1397؛7(28 ):149-166. Available from: https://sid.ir/paper/237919/fa

    IEEE: کپی

    فرناز بهشتی زواره، ایرج سلطانی، و سیدعلی اکبر نیلی پورطباطبایی، “طراحی یک مدل شایستگی برای مدیران در راستای سود دهی سازمان, مورد مطالعه قطار شهری تهران،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 7، no. 28 ، pp. 149–166، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237919/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button