مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانشجویان غیر حسابداری به تأثیر مباحث حسابداری منظور شده در برنامه آموزشی مصوب بر مدیریت کسب وکار

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 104

چکیده

 این پژوهش باهدف بررسی نگرش دانشجویان غیر حسابداری به مباحث حسابداری آموزش داده شده طبق برنامه آموزشی مصوب بر راه اندازی و مدیریت کسب وکار, انجام شد. هدف گذاری این دروس اغلب با حسابداری مدیریت یا پیش زمینه آن مطابقت دارد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته (آلفا کرونباخ=793/0) است. 131 نفر از دانشجویان رشته های مهندسی صنایع, مدیریت کسب وکار, مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی به سؤالات پاسخ دادند. پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است؛ داده ها با استفاده از نرم افزار 23 spss و محاسبه شاخص های توصیفی, اجرای آزمون کروسکال-والیس و آزمون من-ویتنی تحلیل شدند. یافته ها نشان می دهد: در سطح 95% بین رشته تحصیلی و نگرش دانشجویان در مورد تطابق با اهداف رشته تحصیلی و تأثیر درراه اندازی و مدیریت کسب وکار و همچنین کفایت آموزش های حسابداری ارتباط معنی دار وجود دارد. بین جنسیت و نگرش در مورد تطابق مباحث آموزش داده شده و همچنین تأثیر بر درک سایر دروس تخصصی ارتباط وجود دارد. بین مدرک تحصیلی مدرس و نگرش دانشجویان نسبت به تأثیر بر راه اندازی و مدیریت کسب وکار, کفایت مباحث حسابداری آموزش داده شده و لزوم آموزش نرم افزارهای حسابداری و بها یابی به صورت معنی داری ارتباط وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشانی، صفیه. (1397). بررسی نگرش دانشجویان غیر حسابداری به تأثیر مباحث حسابداری منظور شده در برنامه آموزشی مصوب بر مدیریت کسب وکار. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 7(26 )، 95-104. SID. https://sid.ir/paper/237978/fa

    Vancouver: کپی

    بخشانی صفیه. بررسی نگرش دانشجویان غیر حسابداری به تأثیر مباحث حسابداری منظور شده در برنامه آموزشی مصوب بر مدیریت کسب وکار. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1397؛7(26 ):95-104. Available from: https://sid.ir/paper/237978/fa

    IEEE: کپی

    صفیه بخشانی، “بررسی نگرش دانشجویان غیر حسابداری به تأثیر مباحث حسابداری منظور شده در برنامه آموزشی مصوب بر مدیریت کسب وکار،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 7، no. 26 ، pp. 95–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/237978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button