مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,016
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی موانع و عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش در دانشکده های حسابداری و مالی (رویکرد تحلیل سلسله مراتبی گروهی)

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 141

چکیده

مدیریت دانش عامل کلیدی در سازمان های مرتبط با حوزه پژوهش و آموزش است و می تواند در ارتقای بهره وری دانشگاه ها و سایر موسساتی که فعالیت های پژوهشی انجام می دهند بخصوص دانشکده های حسابداری و مالی که روند پیشرفت و توسعه دانش در آنها چشمگیر است, نقشی کلیدی بازی کند. فرآیند جمع آوری, خلق و اشاعه دانش با موانع و تسهیل کننده های زیادی روبرو است که شناخت آنها و برنامه ریزی برای تقویت عوامل تسهیل کننده یا حذف موانع باعث افزایش رشد تولید علم در دانشکده ها خواهد شد. این مطالعه چگونگی ادراک اساتید و دانشجویان دانشکده های حسابداری و مالی از موانع و عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش را نشان می دهد. بدین منظور سه حوزه جنبه های فردی, جنبه های اجتماعی - سازمانی و جنبه های فنی در قالب سه جنبه از موانع و عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش از طریق پرسش نامه مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه موانع و تسهیل کننده های تایید شده بر اساس تحلیل سلسله مراتبی گروهی رتبه بندی گردید و بر اساس آن نتایج بدست آمده مورد تحلیل و بررسی واقع شد.نتایج حاصله حاکی از این است که ویژگی های فردی هم در عوامل تسهیل کننده و هم در موانع مدیریت دانش از اهمیت اول برخوردار است. فرهنگ نامناسب سازمانی, عدم آموزش و مشکلات انگیزشی تعدادی از موانع متعددی هستند که در دانشکده های حسابداری و مالی بر سر راه مدیریت دانش قرار دارند. انگیزه و پاداش, تحصیلات و آموزش, استفاده از فناوری اطلاعات و منابع انسانی واجد شرایط و دارای صلاحیت هم از جمله تسهیل کننده های مدیریت دانش در این دانشکده ها می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تاجمیرریاحی، حامد، و اسمعیلی اتوئی، سلمان. (1391). شناسایی و رتبه بندی موانع و عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش در دانشکده های حسابداری و مالی (رویکرد تحلیل سلسله مراتبی گروهی). دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 1(3)، 129-141. SID. https://sid.ir/paper/238040/fa

    Vancouver: کپی

    تاجمیرریاحی حامد، اسمعیلی اتوئی سلمان. شناسایی و رتبه بندی موانع و عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش در دانشکده های حسابداری و مالی (رویکرد تحلیل سلسله مراتبی گروهی). دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت[Internet]. 1391؛1(3):129-141. Available from: https://sid.ir/paper/238040/fa

    IEEE: کپی

    حامد تاجمیرریاحی، و سلمان اسمعیلی اتوئی، “شناسایی و رتبه بندی موانع و عوامل تسهیل کننده مدیریت دانش در دانشکده های حسابداری و مالی (رویکرد تحلیل سلسله مراتبی گروهی)،” دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، vol. 1، no. 3، pp. 129–141، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238040/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button