Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,974
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

814
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های تاثیرگذار بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از رشته تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 20

چکیده

 مقدمه: بررسی رضایت از رشته تحصیلی در هر دانشکده از مسایل اساسی آن دانشکده و جزء لاینفک فعالیت های آن در حیطه رفتار و عملکرد سازمانی محسوب می شود. در این راستا پژوهشی با هدف تعیین مولفه های تاثیرگذار بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از رشته تحصیلی انجام شد.روش: در این مطالعه مقطعی (توصیفی - تحلیلی) به صورت سرشماری رضایت کلیه دانشجویان پرستاری (164 نفر) دانشکده های پرستاری و مامایی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در 6 حیطه اساسی (شرایط محیط آموزشی, شرایط محیط بالینی, مربیان, وجهه اجتماعی, ارتباط با همکاران و مدیریت) بر طبق یک پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS v.17 برای متغیرهای کمی و روش های آماری توصیفی, همچنین از آزمون های آماری مجذور کای, آزمون تی و ضریب هبستگی پیرسون استفاده گردید. سطح معناداری برای کلیه آزمون ها برابر با p<0.05 در نظر گرفته شد.یافته ها: اکثر واحدهای مورد پژوهش (%81.10) از رشته تحصیلی خود رضایت کم داشتند. همچنین %84.14 دانشجویان از شرایط محیط آموزشی دانشکده, %53.70 از شرایط محیط آموزش بالینی, %36.60 از نحوه آموزش نظری توسط اساتید دانشکده, %37.20 از نحوه آموزش بالینی توسط مربیان بالین, %39.63 از نحوه ارزشیابی توسط اساتید دانشکده, %81.70 از نحوه ارتباط با همکاران و نیز %60.40 دانشجویان پرستاری از وجهه اجتماعی رضایت کم داشتند, همچنین %31.10 از نحوه ارزشیابی توسط مربیان بالین و %56.70 واحدهای مورد مطالعه از نحوه مدیریت پرستاری رضایت خیلی کم داشتند.نتیجه گیری: در مطالعه حاضر اکثریت دانشجویان از رشته تحصیلی خود رضایت کم داشتند. لذا توجه به عوامل موثر در افزایش رضایتمندی دانشجویان نظیر کیفیت آموزش نظری, بالینی و فرآیندهای ارزشیابی, تعاملات و توجه به وجهه اجتماعی که نهایتا سبب حفظ ارتقای کیفیت آموزشی می گردد, حایز اهمیت است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیم، اشرف السادات. (1392). مولفه های تاثیرگذار بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از رشته تحصیلی. آموزش پرستاری، 2(2 (پیاپی 4))، 10-20. SID. https://sid.ir/paper/238287/fa

    Vancouver: کپی

    حکیم اشرف السادات. مولفه های تاثیرگذار بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از رشته تحصیلی. آموزش پرستاری[Internet]. 1392؛2(2 (پیاپی 4)):10-20. Available from: https://sid.ir/paper/238287/fa

    IEEE: کپی

    اشرف السادات حکیم، “مولفه های تاثیرگذار بر میزان رضایتمندی دانشجویان پرستاری از رشته تحصیلی،” آموزش پرستاری، vol. 2، no. 2 (پیاپی 4)، pp. 10–20، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238287/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا