مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب یادگیری بالینی پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 26

چکیده

 مقدمه: یادگیری مرکز هویت انسانی و مشارکت اجتماعی است, عوامل فرهنگی اجتماعی بر تجارب یادگیری پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب, تاثیرگذار می باشد. هدف این مطالعه تبیین تجارب یادگیری بالینی پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب بود.روش: این پژوهش یک تحقیق کیفی بود که در آن از نمونه گیری مبتنی بر هدف با حداکثر تنوع استفاده شد و 18 مشارکت کننده در سمنان طی سال های 92 1391 با سوالات باز مورد مصاحبه قرار گرفتند. روش اصلی جمع آوری داده ها, مصاحبه های نیمه ساختار یافته بود. مصاحبه ها به صورت دیجیتالی ضبط و بلافاصله کلمه به کلمه نوشته شد و به روش تحلیل محتوایی مرسوم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: براساس فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها, چهار درون مایه که بیانگر تجارب یادگیری بالینی پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب است, استخراج گردید. این درون مایه ها شامل «چالش های آموزش پایه», «یادگیری خود راهبر», «برخورداری از حمایت» و «نظارت اثربخش» بود. این درون مایه ها, متاثر از نقش پرستار و محیط در تجارب یادگیری بالینی می باشد. درونمایه اصلی «یادگیری موقعیتی» بود. پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب با تلفیق این درون مایه ها به یادگیری بالینی دست می یافتند.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه برای پرستاران تازه وارد به بخش مراقبت ویژه قلب در شناخت استراتژی هایی یادگیری در حیطه های دانش, نگرش و عملکرد, ارزشمند است. براساس یافته های این مطالعه, مدیران, مسوولین و مربیان پرستاری می توانند با بهبود شرایط آموزش پرستاری و تقویت انگیزه یادگیری فردی, ایجاد محیط های حمایتی و ارتقاء سیستم های نظارتی, زمینه را برای یادگیری بالینی بهتر در پرستاران تازه وارد در بخش های مراقبت ویژه قلب فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوبهار، منیر. (1393). تجارب یادگیری بالینی پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب. آموزش پرستاری، 3(2 (پیاپی 8))، 12-26. SID. https://sid.ir/paper/238333/fa

    Vancouver: کپی

    نوبهار منیر. تجارب یادگیری بالینی پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب. آموزش پرستاری[Internet]. 1393؛3(2 (پیاپی 8)):12-26. Available from: https://sid.ir/paper/238333/fa

    IEEE: کپی

    منیر نوبهار، “تجارب یادگیری بالینی پرستاران تازه وارد در بخش مراقبت ویژه قلب،” آموزش پرستاری، vol. 3، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 12–26، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238333/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button