مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش به روش مبتنی بر مشارکت و سخنرانی بر عملکرد پرستاران در مراقبت از کاتتر ورید مرکزی

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 17

چکیده

 زمینه و هدف: ارتقاء کیفیت مراقبت از کاتترهای ورید مرکزی مستلزم بهبود عملکرد پرستاران در رعایت دستورالعمل های استاندارد مراقبت از کاتترها می باشد. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر آموزش به روش مبتنی بر مشارکت و سخنرانی بر عملکرد پرستاران در ارتباط با مراقبت از کاتتر ورید مرکزی انجام شد.روش بررسی: این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون دو گروهی بر روی 46 پرستار شاغل در بخش های مراقبت ویژه دو بیمارستان آموزشی که به روش غیر تصادفی به دو گروه کنترل (n=18) و مداخله (n=28) تقسیم شدند, انجام گرفت. مداخله آموزشی مبتنی بر مشارکت در گروه آزمون طی یک ماه اجرا شد. در گروه کنترل روش آموزشی روتین (ارائه سمینار) انجام شد. قبل از اجرای مداخله با استفاده از 3 جلسه بحث گروهی متمرکز با شرکت کنندگان دیدگاه های آنها در مورد نحوه اجرای برنامه آموزشی و روش مشارکت آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. اطلاعات در بدو ورود و سه ماه پس از مداخله توسط چک لیست مشاهده ارزیابی گردید.یافته ها: نشان داد مداخله آموزشی مبتنی بر مشارکت منجر به افزایش نمرات عملکرد پرستاران درمقایسه با گروه سخنرانی شد (p<0.001). این در حالی بود که در پیش آزمون بین دو گروه از نظر نمره عملکرد تفاوت معنی دار آماری وجود نداشت (p>0.05).نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که آموزش مبتنی بر مشارکت در مقایسه با روش سخنرانی در بهبود عملکرد پرستاران در مراقبت از کاتترهای ورید مرکزی موثرتر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی خواه، میثم، بهرامی نژاد، نسرین، فقیه زاده، سقراط، و سلیمان نژاد، نعمت اله. (1395). مقایسه تاثیر آموزش به روش مبتنی بر مشارکت و سخنرانی بر عملکرد پرستاران در مراقبت از کاتتر ورید مرکزی. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، 6(1)، 8-17. SID. https://sid.ir/paper/239191/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی خواه میثم، بهرامی نژاد نسرین، فقیه زاده سقراط، سلیمان نژاد نعمت اله. مقایسه تاثیر آموزش به روش مبتنی بر مشارکت و سخنرانی بر عملکرد پرستاران در مراقبت از کاتتر ورید مرکزی. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)[Internet]. 1395؛6(1):8-17. Available from: https://sid.ir/paper/239191/fa

    IEEE: کپی

    میثم نعمتی خواه، نسرین بهرامی نژاد، سقراط فقیه زاده، و نعمت اله سلیمان نژاد، “مقایسه تاثیر آموزش به روش مبتنی بر مشارکت و سخنرانی بر عملکرد پرستاران در مراقبت از کاتتر ورید مرکزی،” مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، vol. 6، no. 1، pp. 8–17، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239191/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button