Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,100
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی، کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 87

چکیده

 مقدمه: توسعه روابط مبتنی بر اعتماد در بیمارستان ها می تواند کیفیت زندگی کاری پرستاران را بهبود بخشد. در این راستا رفتارهای رهبران سازمانی در جهت ارتقای معنویت در کار و بهبود کیفیت کار تیمی, می تواند زمینه افزایش اعتماد سازمانی در بیمارستان ها را فراهم آورد.هدف: این مطالعه با هدف تحلیل روابط رهبری معنوی, کار تیمی و اعتماد سازمانی در میان پرستاران بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال (1393) انجام شده است.مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی-همبستگی است. جامعه پژوهش را پرستاران بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می دادند که (111) نفر از آن ها به شیوه نمونه گیری در دسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه رهبری معنوی, کار تیمی و اعتماد سازمانی بودند که روایی و پایایی آن ها نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ, برای سه پرسشنامه به ترتیب (0.74), (0.85) و (0.80) به دست آمد. تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و از طریق آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر انجام گرفت.یافته ها: بین رهبری معنوی, کار تیمی و اعتماد سازمانی, روابط مثبت و معناداری وجود داشت (p<0.01). ابعاد بازخورد عملکرد و عضویت از رهبری معنوی, پیش بینی کننده مستقیم اعتماد سازمانی بودند (p<0.05) همچنین دو بعد همبستگی و ارتباطات از ابعاد کار تیمی, نقش میانجی را در ایجاد ارتباط بازخورد عملکرد و عضویت با اعتماد سازمانی ایفا می کردند.نتیجه گیری: برمبنای یافته های پژوهش, مدیران پرستاری می توانند با ترویج رفتارهای نوع دوستانه, ارائه بازخورد مناسب از عملکرد, تقویت حس تعلق و حس ارزشمندی در کارکنان, اعتماد سازمانی را بهبود بخشند. همچنین افزایش همبستگی و بهبود ارتباطات می توانند به ایجاد این ارتباط کمک نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیف پناهی، حامد، درخشان، مژگان، ملکی، حاتم، زندی، خلیل، و صالحی، مهدی. (1394). ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی, کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران. مدیریت پرستاری، 4(3)، 76-87. SID. https://sid.ir/paper/239285/fa

    Vancouver: کپی

    سیف پناهی حامد، درخشان مژگان، ملکی حاتم، زندی خلیل، صالحی مهدی. ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی, کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران. مدیریت پرستاری[Internet]. 1394؛4(3):76-87. Available from: https://sid.ir/paper/239285/fa

    IEEE: کپی

    حامد سیف پناهی، مژگان درخشان، حاتم ملکی، خلیل زندی، و مهدی صالحی، “ارایه مدل ساختار ارتباطی بین رهبری معنوی, کارتیمی و اعتماد سازمانی در پرستاران،” مدیریت پرستاری، vol. 4، no. 3، pp. 76–87، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا