مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 34

چکیده

 مقدمه: با رشد پدیده حرفه ای شدن در پرستاری, مفهوم دانش پرستاری و تقویت بدنه دانش پرستاری اهمیت بیشتری پیدا کرده است پرستاری به عنوان یک حرفه علمی باید در ارائه خدمت به مددجویان, نگاهی عمیق به تولید, انتشار و استفاده از دانش داشته باشد.هدف: این پژوهش با هدف تبیین درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین پرستاری انجام شده است.مواد و روش ها: این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوا انجام شده است. 17 مصاحبه با پرستار و سرپرستاران بیمارستان های آموزشی؛ امام خمینی و شریعتی شهرتهران با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف درسال (1393) انجام شد. داده ها با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته گردآوری و سپس با روش تحلیل محتوای قراردادی تحلیل شدند.یافته ها: در این پژوهش 4 تم اصلی از تجارب مشارکت کنندگان به دست آمد که شامل «بحث علمی», «اشتراک گذاری تجارب بالینی», «غنی نمودن کنفرانس و راندهای بخش» و «بر قراری ارتباط بین فردی» بودند.نتیجه گیری: فضای دانش آفرینی در بالین پرستاری یک فضای تعاملی است. لذا, مدیران پرستاری باید شرایطی را فراهم نمایند تا پرستاران ضمن داشتن ارتباطات مناسب بین فردی, به داشتن بحث های علمی بیشتر در هنگام کنفرانس ها, راندهای بالینی, گزارش های پرستاری, تحویل گرفتن و تحویل دادن بیماران تشویق شده و تمایل بیشتری به اشتراک گذاری تجربیات بالینی خود داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، کمال، محمدخان کرمانشاهی، سیما، محمدی، عیسی، و حسن زاده، محمد. (1393). درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی. مدیریت پرستاری، 3(3)، 26-34. SID. https://sid.ir/paper/239307/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی کمال، محمدخان کرمانشاهی سیما، محمدی عیسی، حسن زاده محمد. درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی. مدیریت پرستاری[Internet]. 1393؛3(3):26-34. Available from: https://sid.ir/paper/239307/fa

    IEEE: کپی

    کمال صالحی، سیما محمدخان کرمانشاهی، عیسی محمدی، و محمد حسن زاده، “درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی،” مدیریت پرستاری، vol. 3، no. 3، pp. 26–34، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button