مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست مدیریت دانش به عنوان یک رویکرد مدیریتی در یک سیستم آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 58

چکیده

 در قرن اطلاعاتی 21, دانش؛ عامل استراتژیک هدایت کننده جهت افزایش قدرت رقابتی بین المللی در سازمانها به شمار می رود. در سازمانهای آموزشی کیفیت آموزشی تاثیر بسزایی بر بهره وری موسسات بهداشتی دارد. راهبرد مدیریت دانش مسیر حرکت در جهت اهداف سازمان را مشخص می نماید. مدیریت دانش به عنوان یک روش مدیریتی با بهبود مهارتهای حل مسئله درون سازمان و کشف دانش نهفته در ذهن افراد و تبدیل آن به دارایی های سازمانی منجر به تسهیل اشتراک دانش در اعضا سازمان خواهد شد. هدف در این مطالعه هدف؛ کاربست مدیریت دانش در یک سیستم آموزشی است. مواد و روش ها این مطالعه به روش تحلیل موقعیت و با ابزارSWOT به صورت Case study در دانشکده پرستاری و مامایی قزوین انجام شده است. یافته ها پس از بررسی های انجام شده و با در نظر گرفتن نقاط قوت و فرصت های شناسایی شده, دانشکده پرستاری و مامایی قزوین در موقعیت تهاجمی قرار گرفت. نتیجه گیری از آنجایی که یکی از مراحل اصلی در فرایند مدیریت دانش کاربرد دانش تولید شده در سازمان می باشد سازمانهای آموزشی جهت بهره گیری جامعه از دانش تولید شده می توانند از فرصت های موجود در جامعه استفاده کرده که از جمله آن همکاری با سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواهد بود و اگر مدیران آموزشی نتوانند به راحتی دانش را به طور صحیح در جای خود استفاده نمایند قادر به رقابت نخواهند بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسن دوست، فاطمه، و ونکی، زهره. (1397). کاربست مدیریت دانش به عنوان یک رویکرد مدیریتی در یک سیستم آموزشی. مدیریت پرستاری، 7(3 )، 46-58. SID. https://sid.ir/paper/239348/fa

    Vancouver: کپی

    حسن دوست فاطمه، ونکی زهره. کاربست مدیریت دانش به عنوان یک رویکرد مدیریتی در یک سیستم آموزشی. مدیریت پرستاری[Internet]. 1397؛7(3 ):46-58. Available from: https://sid.ir/paper/239348/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حسن دوست، و زهره ونکی، “کاربست مدیریت دانش به عنوان یک رویکرد مدیریتی در یک سیستم آموزشی،” مدیریت پرستاری، vol. 7، no. 3 ، pp. 46–58، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239348/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button