مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پذیرش سیستم های فناوری اطلاعات بالینی در بین پرستاران بیمارستان های آموزشی تهران: بررسی تاثیر نگرش بر به اشتراک گذاری دانش

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 45

چکیده

 امروزه استفاده از فناوری اطلاعات, اثر مثبتی در نظام سلامت عمومی و مدیریت بیمارستان ها, بخصوص در زمینه تشخیص و کنترل بیماری ها و مدیریت بیماران داشته است. باوجود نگرش های مطلوب اولیه بسیاری از پرستاران در کار روزمره شان به هنگام مواجهه با مشکلات در استفاده از ابزارهای اطلاعاتی دچار شک و تردید می شوند. هدف این پژوهش باهدف تعیین تاثیر نگرش پرستاران در رابطه با اشتراک گذاری دانش, بر پذیرش سیستم های فناوری اطلاعات بالینی انجام شد. روش کار جامعه آماری پژوهش حاضر, کلیه پرستاران بزرگ ترین بیمارستان های آموزشی شهر تهران بوده است که این بیمارستان ها توسط نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و از تعداد 226 پرستار به عنوان نمونه, داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع توصیفی است. به منظور آزمون فرضیه ها و مدل تحقیق, از روش مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداکثر درست-نمایی استفاده شد. یافته ها نتایج پژوهش نشان داد نگرش نسبت به اشتراک گذاری دانش در قصد استفاده از فناوری اطلاعات بالینی توسط پرستاران تاثیر مثبت دارد (P<0. 05). این تاثیر از طریق کاهش احساس درخطر افتادن استقلال حرفه ای آن ها و درنتیجه افزایش تمایل به استفاده از IT بالینی صورت می گیرد نتایج تحلیل مسیر بیان گر این است که اعتماد سازمانی رابطه بین درک پرستاران از به خطر افتادن استقلال حرفه ای و قصد آن ها در استفاده از فناوری اطلاعات بالینی را تعدیل می کند (P<0. 05). نتیجه گیری با توجه به یافته ها مشخص شد که مدیران بیمارستان ها باید بستر مناسبی برای افزایش نیروی پرستاری در بیمارستان های آموزشی را ایجاد کنند, به دلیل اینکه عدم وجود نیروی کافی, فرصت مناسب جهت استفاده از IT بالینی برای پرستاران فراهم نمی کند. ازاین رو, پرستاران به دلیل مشغله کاری فراوان, تمایلی به استفاده از این سیستم ها ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، سیدمحمدباقر، رحمتی، محمدحسین، پورعظیم، زهرا، و محمدی دورباش، زهرا. (1397). پذیرش سیستم های فناوری اطلاعات بالینی در بین پرستاران بیمارستان های آموزشی تهران: بررسی تاثیر نگرش بر به اشتراک گذاری دانش. مدیریت پرستاری، 7(3 )، 35-45. SID. https://sid.ir/paper/239350/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سیدمحمدباقر، رحمتی محمدحسین، پورعظیم زهرا، محمدی دورباش زهرا. پذیرش سیستم های فناوری اطلاعات بالینی در بین پرستاران بیمارستان های آموزشی تهران: بررسی تاثیر نگرش بر به اشتراک گذاری دانش. مدیریت پرستاری[Internet]. 1397؛7(3 ):35-45. Available from: https://sid.ir/paper/239350/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدباقر جعفری، محمدحسین رحمتی، زهرا پورعظیم، و زهرا محمدی دورباش، “پذیرش سیستم های فناوری اطلاعات بالینی در بین پرستاران بیمارستان های آموزشی تهران: بررسی تاثیر نگرش بر به اشتراک گذاری دانش،” مدیریت پرستاری، vol. 7، no. 3 ، pp. 35–45، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239350/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button