مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه الگوی استفاده از زمان کودکان 7 تا 12 ساله دچار فلج مغزی و همسالان بهنجارشان

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 230

چکیده

 مقدمه و اهداف: الگوی استفاده از زمان, یک شاخه ی تعریف شده در کاردرمانی و مطالعات علم کار است. به نظر می رسد که کودکان, جمعیت در خطر عدم توازن کاری باشند که زمان کمتری را در فعالیت های همراه با تحرک صرف می کنند. هدف پژوهش حاضر, مقایسه ی الگوی استفاده از زمان در کودکان دچار فلج مغزی با کودکان بهنجار است. مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع تحلیلی, مقطعی-مقایسه ای بود. 28 کودک هنجار و 28 کودک دچار فلج مغزی که از نظر سن, جنس و وضعیت اجتماعی و اقتصادی همسان شده بودند, در 2 روز تعطیل و غیرتعطیل بررسی شدند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از گاه نگار زمان, یرسش نامه اطلاعات دموگرافیک, سیستم طبقه بندی حرکات درشت و سیستم طبقه بندی توانایی دستی صورت گرفت. از آزمون t مستقل, برای تحلیل داده ها در SPSS22, استفاده گردید. یافته ها: آنالیز آماری, تفاوت معناداری را در حوزه های استراحت وخواب, تحصیل و بازی در روز غیرتعطیل, تفریح در روز تعطیل و فعالیت های روزمره ی زندگی در هر دو روز تعطیل و غیرتعطیل (05/0 نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد کودکان دچار فلج مغزی در برخی از حوزه های کاری نیازمند صرف زمان بیشتری هستند. افزایش مشارکت کودکان دچار فلج مغزی در حیطه های فعالیت های روزمره ی زندگی, تحصیل, خواب, بازی و تفریح نیازمند توجه بیشتر به موضوع استفاده از زمان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، ناهید، رصافیانی، مهدی، سورتیجی، حسین، اکبرفهیمی، نازیلا، دهقانی زاده، مسلم، و بیگلریان، اکبر. (1397). مقایسه الگوی استفاده از زمان کودکان 7 تا 12 ساله دچار فلج مغزی و همسالان بهنجارشان. طب توانبخشی، 7(2 )، 215-230. SID. https://sid.ir/paper/239487/fa

    Vancouver: کپی

    زارع ناهید، رصافیانی مهدی، سورتیجی حسین، اکبرفهیمی نازیلا، دهقانی زاده مسلم، بیگلریان اکبر. مقایسه الگوی استفاده از زمان کودکان 7 تا 12 ساله دچار فلج مغزی و همسالان بهنجارشان. طب توانبخشی[Internet]. 1397؛7(2 ):215-230. Available from: https://sid.ir/paper/239487/fa

    IEEE: کپی

    ناهید زارع، مهدی رصافیانی، حسین سورتیجی، نازیلا اکبرفهیمی، مسلم دهقانی زاده، و اکبر بیگلریان، “مقایسه الگوی استفاده از زمان کودکان 7 تا 12 ساله دچار فلج مغزی و همسالان بهنجارشان،” طب توانبخشی، vol. 7، no. 2 ، pp. 215–230، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239487/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button