مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکل پذیری عصبی در مسیر شنوایی بالا به پایین: آزمون سطح پذیرش نویز، انعکاسی از اثرات یادگیری درکی در شکل پذیری عصبی ناشی از تجربه در بزرگسالان با شنوایی هنجار

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 239

کلیدواژه

سطح نویز قابل قبول (ANL)Q1

چکیده

 مقدمه و اهداف: در سیستم شنوایی, وزوز و عملکرد بهینه درک گفتار در نویز مثال هایی از شکل پذیری منفی و مثبت است که به ترتیب ناشی از افت شنوایی حسی-عصبی و تجارب زندگی مواجهه با محرکات پیچیده تر و یادگیری است. شکل پذیری مثبت در نتیجه محرکات حسی و مهارت های یادگرفته شده اتفاق می افتد. فرآیند شکل پذیری در سیستم عصبی شنوایی می تواند در مسیرهای صعودی یا نزولی دیده شود. مواد و روش ها: در مطالعه حاضر شکلی از آن در مسیرهای شنوایی بالا به پایین بررسی و بحث می شود. برای این منظور آزمون سطح پذیرش نویز روی 60 نفر (27 زن و 33 مرد) با شنوایی هنجار انجام شد. افراد شرکت کننده در مطالعه به یکی از دو گروه زیر تقسیم شدند: افراد با تجربه شغلی درک گفتار در نویز و بدون تجربه شغلی درک گفتار در نویز. یافته ها: نتایج نشان داد که گروه مورد آزمون (افراد با تجربه شغلی درک گفتار در نویز) به طور معناداری از نظر آماری امتیازات آزمون سطح پذیرش نویز آنها پایین تر و امتیازات سطح نویز زمینه ای بالاتری در مقایسه با گروه کنترل داشتند. نتیجه گیری: با استفاده از آزمون سطح پذیرش نویز, اختلافات در توانایی افراد برای تحمل مقادیر متغیر نویز زمینه و عملکرد درک گفتار در نویز به عملکرد سیستم شنوایی وابران آنها نسبت داده می شود. بنابراین این گونه می توان نتیجه گرفت که کار کردن در مکان های شلوغ به خاطر ماهیت شغل فرد می تواند در اختلافات در عملکرد درک گفتار در نویز تاثیر بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روان شناس، الهه، جلیل وند، حمید، و اکبرزاده باغبان، علیرضا. (1397). شکل پذیری عصبی در مسیر شنوایی بالا به پایین: آزمون سطح پذیرش نویز, انعکاسی از اثرات یادگیری درکی در شکل پذیری عصبی ناشی از تجربه در بزرگسالان با شنوایی هنجار. طب توانبخشی، 7(2 )، 231-239. SID. https://sid.ir/paper/239488/fa

    Vancouver: کپی

    روان شناس الهه، جلیل وند حمید، اکبرزاده باغبان علیرضا. شکل پذیری عصبی در مسیر شنوایی بالا به پایین: آزمون سطح پذیرش نویز, انعکاسی از اثرات یادگیری درکی در شکل پذیری عصبی ناشی از تجربه در بزرگسالان با شنوایی هنجار. طب توانبخشی[Internet]. 1397؛7(2 ):231-239. Available from: https://sid.ir/paper/239488/fa

    IEEE: کپی

    الهه روان شناس، حمید جلیل وند، و علیرضا اکبرزاده باغبان، “شکل پذیری عصبی در مسیر شنوایی بالا به پایین: آزمون سطح پذیرش نویز, انعکاسی از اثرات یادگیری درکی در شکل پذیری عصبی ناشی از تجربه در بزرگسالان با شنوایی هنجار،” طب توانبخشی، vol. 7، no. 2 ، pp. 231–239، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button