Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,238
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اعتماد به رسانه های ورزشی در میزان اثرگذاری آن بر دانشجویان ورزشکار

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 89

چکیده

 تحقیق حاضر در پی دستیابی به رسانه برتر از دید جامعه با توجه به میزان تاثیرگذاری و سطح اعتماد جامعه به رسانه ها می باشد. همچنین بررسی رابطه بین متغیر تاثیرگذاری و اعتماد جامعه به رسانه های ورزشی مورد توجه این تحقیق است. علاوه بر مطالب فوق, بررسی مولفه های متغیر تاثیرگذاری و اعتماد که با توجه به نظریات اجتماعی مختلف در حوزه ارتباطات تعیین شده اند از دیگر اهداف این تحقیق است. جامعه مورد نظر این تحقیق شامل دختران ورزشکار دانشجوی دانشگاههای تهران است که در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور حضور داشتند. جامعه نمونه تحقیق با استفاده از جدول کرجسای و مورگان 169 نفر تعیین گردید که بطور تصادفی از بین رشته های مختلف ورزشی انتخاب شدند. روش تحقیق از نظر استراتژی توصیفی و از نظر مسیر اجرا به شکل پیمایشی انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که علی رغم وجود اعتماد عمومی نسبت به رسانه های مختلف, اما تلویزیون به عنوان مورد اعتمادترین رسانه انتخاب گردید و این نتیجه در مولفه های متغیر اعتماد نیز بطور یکسان وجود داشت و همچنین از نظر میزان تاثیرگذاری و همچنین مولفه های آن نیز تلویزیون در الویت اول قرار داشت و در هر دو متغیر موبایل در پایین ترین سطح اهمیت بود. بین متغیر اعتماد و تاثیرگذاری همبستگی مستقیم وجود داشت که مبین این نکته است که با افزایش اعتماد میزان تاثیرگذاری رسانه افزایش می یابد. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که برنامه نود محبوبترین برنامه ورزشی در بین دختران ورزشکار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، حمید، و کشکر، سارا. (1390). نقش اعتماد به رسانه های ورزشی در میزان اثرگذاری آن بر دانشجویان ورزشکار. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، 2(5)، 75-89. SID. https://sid.ir/paper/240548/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی حمید، کشکر سارا. نقش اعتماد به رسانه های ورزشی در میزان اثرگذاری آن بر دانشجویان ورزشکار. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی[Internet]. 1390؛2(5):75-89. Available from: https://sid.ir/paper/240548/fa

    IEEE: کپی

    حمید قاسمی، و سارا کشکر، “نقش اعتماد به رسانه های ورزشی در میزان اثرگذاری آن بر دانشجویان ورزشکار،” تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، vol. 2، no. 5، pp. 75–89، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا