Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    5-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1886
  • دانلود: 

    904
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر افزایش سن و تجربه والیبال بر عملکرد تکلیف هماهنگی دودستی مداوم بود. بدین منظور 90 آزمودنی زن و مرد که همگی راست دست بودند، از میان سه رده سنی جوانان (بین 18-40 سال)، میان سالان (40-60 سال)، و سالمندان (60 سال به بالا) و دو گروه والیبالیست (با سابقه 2 سال والیبال) و گروه غیرفعال به طور تصادفی انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش دستگاه آزمون هماهنگی دودستی مدل 32532 ساخت شرکت Lafayette بود. اجرا شامل 5 کوشش و هر کوشش شامل حرکت نشان گر در مسیر شکل ستاره که به صورت یک دور ساعت گرد و بلافاصله پادساعت گرد بود. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه نشان داد که بین سه رده سنی جوانان، میان سالان و سالمندان تفاوت معناداری وجود دارد .(p<0.01) همچنین آزمون t مستقل نشان داد که بین گروه والیبالیست و گروه غیرفعال در هر سه رده سنی جوانان ،(p<0.05) میان سالان (p<0.01) و سالمندان (p<0.01) تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین نتیجه گرفته می شود که با افزایش سن عملکرد هماهنگی دودستی مداوم افراد دچار اختلال می شود. نتایج نشان داد که تجربه و تمرین والیبال در هر سنی به عنوان یک متغیر مثبت و تاثیرگذار، سبب بهبود عملکرد هماهنگی دودستی می شود، لذا تجربه و تمرین والیبال در افراد مسن تر سبب جلوگیری از افت پیش رونده عملکرد هماهنگی دودستی مداوم در اثر افزایش سن می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1886

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 904 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    19-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1213
  • دانلود: 

    967
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر نوشیدنی الکترولیتی کربوهیدراتی هنگام مسابقه فوتبال بر برخی عوامل فیزیولوژیکی و عملکردی منتخب در زنان فوتبالیست می باشد. بدین منظور، 20 نفر از اعضای تیم منتخب استان کرمانشاه انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. پس از تکمیل فرم رضایت نامه و پرسشنامه، نمونه گیریهای خونی ناشتا و آزمونهای اولیه بعمل آمده و مجددا بلافاصله پس از شرکت در مسابقه (دو نیمه 45 دقیقه ای با 15 دقیقه استراحت مابین) تکرار شدند. در طی مسابقه به روش دوسو کور، هر 15 دقیقه یک بار، گروه تجربی 200 میلی لیتر محلول کربوهیدرات الکترولیت (گلوکز 7%، سدیم 24 میلی مول، پتاسیم 3 میلی مول، کلراید 12 میلی مول در 100 میلی لیتر محلول) و گروه کنترل همان میزان آب معمولی نوشیدند. توزیع طبیعی داده ها با آزمون کلموگروف اسمیرنوف و همگنی واریانسها با آزمون لوین بررسی شده و در نهایت برای تجزیه و تحلیل آماری از آزمون t مستقل و وابسته در سطح  a=%5استفاده شد. نتایج نشان داد که مصرف نوشیدنی الکترولیت کربوهیدرات هنگام یک مسابقه فوتبال تاثیر معنی داری بر عوامل فیزیولوژیکی و عملکردی داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 967 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    27-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2725
  • دانلود: 

    1011
چکیده: 

هدف تحقیق: بررسی ارتباط بین فعالیت جسمانی با عزت نفس، خود ارجمندی جسمانی و اضطراب اجتماعی - جسمانی در دانش آموزان پسر و دختر متوسطه.روش تحقیق: در این تحقیق تعداد 256 نفر از دانش آموزان پسر و دختر به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در معرض آزمون که شامل پرسشنامه های عزت نفس روزنبرگ، مقیاس خود ارزشمندی BAS و پرسشنامه اضطراب اجتماعی-جسمانی بود، قرار داده شدند.روش های آماری: برای تنظیم داده های خام، تعیین شاخص اصلی تمایل مرکزی و پراکندگی و همچنین ترسیم نمودارها از آمار توصیفی و به منظور تجزیه و تحلیل و بررسی روابط میان متغیرها از ضریب همبستگی پیرسون و از آزمون های t مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه ANOVA برای مقایسه میانگین های به دست آمده و تعیین معنی دار بودن یا عدم معنی دار بودن اختلاف میانگین ها استفاده شد.نتایج: نشان داده شد که بین فعالیت جسمانی با عزت نفس، خودارجمندی جسمانی و اضطراب اجتماعی- جسمانی ارتباط معناداری وجود ندارد اما بین عزت نفس با خودارجمندی جسمانی یک رابطه معنادار مثبت و نیز بین عزت نفس و خودارجمندی جسمانی با اضطراب اجتماعی- جسمانی یک رابطه معنادار منفی وجود دارد (0.01>p).بررسی و تحلیل: با توجه به تاثیر نافذ عزت نفس بر روی خلق یا حالات عاطفی افراد باید سعی در افزایش و بهبود آن به هر طریق ممکن شود. همچنین هرچه میزان عزت نفس و خود ارجمندی جسمانی بالاتر باشد میزان اضطراب اجتماعی- جسمانی پایینتر است و بالعکس.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2725

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1011 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    39-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1333
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر سطح مهارت الگو بر اکتساب، یادداری و انتقال یک مهارت حرکتی با تاکید بر مشابهت یا عدم مشابهت الگو و فراگیر می باشد . بدین منظور 40 دانش آموز پسر و 40 دانش آموز دختر در دامنه سنی 9 تا 11 سال انتخاب شده و بر اساس نتایج پیش آزمون در 8 گروه آزمایشی (1- فراگیر پسر با الگودهی پسر ماهر 2- فراگیر پسر با الگودهی پسر مبتدی 3- فراگیر پسر با الگودهی دختر ماهر 4- فراگیر پسر با الگودهی دختر مبتدی 5- فراگیر دختر با الگودهی پسر ماهر 6- فراگیر دختر با الگودهی پسر مبتدی 7- فراگیر دختر با الگودهی دختر ماهر 8- فراگیر دختر با الگودهی دختر مبتدی) قرار گرفته و با استفاده از پرتاب آزاد بسکتبال مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد که اثر جنسیت الگو در هیچکدام از مراحل اکتساب، یادداری و انتقال دیده نمی شود و آنچه که مهم است، سطح مهارت الگو می باشد. در کل یافته ها اثر سودمند استفاده از سطح الگوی ماهر را نشان می دهد و اگرچه اثر جنسیت الگو مشاهده نشد، اما استفاده از الگوی سطح پیشرفته با جنسیت همسان با فراگیر (در هر دو جنس)، بهترین نتایج را در یادداری و انتقال بدست می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1333

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    51-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2026
  • دانلود: 

    990
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر ورزش و فعالیت بدنی بر خودپنداره بدنی نوجوانان استان خراسان رضوی است. بدین منظور تعداد 399 دانش آموز دختر و پسر 11 تا 15 ساله به شیوه تصادفی خوشه ای از بین دانش آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه استان خراسان رضوی انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضر از پرسشنامه آمادگی بدنی ادراک شده آبدی شامل 4 خرده مقیاس شرایط بدنی، انعطاف پذیری عضلانی، شرایط عضلانی، ترکیب بدنی به همراه فرم مشخصات فردی استفاده شد. محاسبه ثبات درونی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ تعیین شد و روایی محتوایی آن را چند تن از اساتید تایید کردند. روش آماری مورد استفاده آزمونt دو گروه مستقل می باشد. نتایج نشان داد فعالیت بدنی تاثیر معناداری بر خودپنداره بدنی نوجوانان دارد. (P<0.05) به عبارت دیگر نوجوانان ورزشکار نسبت به نوجوانان غیر ورزشکار، دختران ورزشکار نسبت به دختران غیر ورزشکار و پسران ورزشکار نسبت به پسران غیر ورزشکار نگرش مثبت تری نسبت به خویش داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2026

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 990 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    57-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1976
  • دانلود: 

    721
چکیده: 

مقدمه: ویتامین C وE ، آنتی اکسیدان های قوی خارجی هستند که می توانند با سیستم های آنتی اکسیدانی درونی در خنثی سازی گونه های اکسیژن واکنشی همکاری نموده و آسیب اکسیداتیو را کاهش دهند. جنبه جالب دیگر مکمل سازی ویتامین های آنتی اکسیدانی، تاثیر کارافزایی احتمالی آن ها در عملکرد ورزشی است. در زمینه پاسخ ورزشکاران حرفه ای تحت تمرین شدید منظم به این مواد، اطلاعات اندکی در دست است. هدف از تحقیق حاضر بررسی اثرات مکمل سازی ویتامین های C و E بر برخی از عوامل آمادگی جسمانی فوتبالیست های مرد بزرگسالی است که در تمرینات منظم شرکت دارند بوده است.روش شناسی: در این تحقیق از طرح دو گروه تصادفی با پیش و پس آزمون استفاده شده و در هشت هفته، به صورت دوسوکور، تاثیر مصرف تکمیلی ویتامین های C و) E چهار کپسول 250 میلی گرمی ویتامین C و چهار کپسول 200 میلی گرمی ویتامین E در روز) و دارونما (چهار کپسول 250 و چهار کپسول 200 میلی گرمی پر شده از مالتو دکسترین) بر عملکرد ورزشی (زمان رسیدن به واماندگی، غلظت لاکتات خون پس از آزمون بیشینه، توان هوازی، قدرت اکستنسورهای زانو، سرعت در دوی 30 متر) فوتبالیست های بزرگسال نیروی زمینی تهران (40 نفر در دو گروه 20 نفره) بررسی و با هم مقایسه شد. برای بررسی تفاوت میان دو گروه در مقادیر پیش آزمون و پس آزمون از آزمون آماری t گروههای مستقل، و برای تفاوت مقادیر پیش آزمون و پس آزمون هر گروه از آزمون آماری t گروههای وابسته استفاده خواهد شد. میزان تغییرات از پیش آزمون به پس آزمون نیز در میان دو گروه با استفاده از آزمون t مستقل بررسی خواهد شد. توزیع طبیعی داده ها با آزمون کلموگروف اسمیرنوف، و تجانس واریانسهای دو گروه نیز با آزمون لوین تعیین خواهد شد.یافته ها: در هر دو گروه، به طور معنی داری، سرعت، قدرت بیشینه، توان هوازی و زمان رسیدن به خستگی بهبود و افزایش یافته و تغییرات غلظت لاکتات خون پس از تمرین بیشینه کم می شود. اما مقایسه دو گروه در پیش و پس آزمون نیز نشان داد که تفاوت معناداری بین دو گروه در هیچ یک از مراحل وجود نداشته است.بحث و نتیجه گیری: مصرف تکمیلی ویتامین های E و C بعد از هشت هفته بر عملکرد فوتبالیست های بزرگسال تاثیر نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1976

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    65-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3364
  • دانلود: 

    914
چکیده: 

این پژوهش با هدف مطالعه تاثیر دو نوع فعالیت بدنی استقامتی و مقاومتی بر سندرم پیش قاعدگی و هورمون های جنسی انجام شده است. روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح دو گروه بود. ابتدا بر اساس پرسشنامه تشخیص علائم سندرم پیش قاعدگی اقدام به شناسائی 100 نفر از دانشجویان مبتلا به سندرم پیش قاعدگی شد، سپس از میان آنها 40 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده و به دو گروه 20 نفری تقسیم شدند. میزان و شدت علائم سندرم پیش قاعدگی و غلظت هورمون های استروژن و پروژسترون یک هفته قبل از شروع قاعدگی سنجیده شد و سپس یک گروه در برنامه فعالیت بدنی هوازی از نوع حرکات ریتمیک با شدت 75-50 درصد حداکثر ضربان قلب بیشینه و گروه دیگر در برنامه فعالیت بدنی مقاومتی که با شدت 30 درصد یک تکرار بیشینه شروع می شد و هر هفته 5% افزایش می یافت، بطوریکه در هفته آخر به 65% یک تکرار بیشینه می رسید؛ شرکت کردند. فعالیت بدنی هر دو گروه به مدت 8 هفته، هر هفته 3 جلسه اجرا شد. مدت زمان هر جلسه تمرین هوازی 60 دقیقه و تمرین مقاومتی 40 دقیقه بود. در پایان 8 هفته، مجددا پرسشنامه علائم سندرم پیش قاعدگی توسط آزمودنی ها تکمیل و میزان غلظت هورمون های جنسی اندازه گیری شد. در این پژوهش برای مقایسه متغیرها از آزمون t وابسته استفاده شد. شایع ترین علائم جسمانی سندرم پیش قاعدگی حساسیت پستان ها با میانگین رتبه ای 14.36، درد و گرفتگی عضلانی 15.91 و کمردرد 14.53 طی دو روز اول قاعدگی و شایع ترین علائم روانی تحریک پذیری، زود رنجی با میانگین رتبه ای 9.93، تنش عصبی 9.63 و نبود علاقه یا لذت نبردن از بیشتر فعالیت ها 9.29 بودند. فعالیت استقامتی منجر به بهبود علائم جسمانی و روانی (p=0.01) سندرم پیش قاعدگی و کاهش هورمون استروژن و افزایش پروژسترون (p=0.01) شد. فعالیت مقاومتی تنها بر بهبود علائم روانی (p=0.02) و کاهش هورمون استروژن (p=0.01) موثر بود. با توجه به نتایج پژوهش حاضر، انجام 8 هفته فعالیت ورزشی هوازی در کاهش علائم جسمانی و روانی سندرم پیش قاعدگی و تعادل هورمون های جنسی موثرتر از فعالیت مقاومتی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3364

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 914 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قاسمی حمید | کشکر سارا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    75-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1247
  • دانلود: 

    678
چکیده: 

تحقیق حاضر در پی دستیابی به رسانه برتر از دید جامعه با توجه به میزان تاثیرگذاری و سطح اعتماد جامعه به رسانه ها می باشد. همچنین بررسی رابطه بین متغیر تاثیرگذاری و اعتماد جامعه به رسانه های ورزشی مورد توجه این تحقیق است. علاوه بر مطالب فوق، بررسی مولفه های متغیر تاثیرگذاری و اعتماد که با توجه به نظریات اجتماعی مختلف در حوزه ارتباطات تعیین شده اند از دیگر اهداف این تحقیق است. جامعه مورد نظر این تحقیق شامل دختران ورزشکار دانشجوی دانشگاههای تهران است که در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور حضور داشتند. جامعه نمونه تحقیق با استفاده از جدول کرجسای و مورگان 169 نفر تعیین گردید که بطور تصادفی از بین رشته های مختلف ورزشی انتخاب شدند. روش تحقیق از نظر استراتژی توصیفی و از نظر مسیر اجرا به شکل پیمایشی انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که علی رغم وجود اعتماد عمومی نسبت به رسانه های مختلف، اما تلویزیون به عنوان مورد اعتمادترین رسانه انتخاب گردید و این نتیجه در مولفه های متغیر اعتماد نیز بطور یکسان وجود داشت و همچنین از نظر میزان تاثیرگذاری و همچنین مولفه های آن نیز تلویزیون در الویت اول قرار داشت و در هر دو متغیر موبایل در پایین ترین سطح اهمیت بود. بین متغیر اعتماد و تاثیرگذاری همبستگی مستقیم وجود داشت که مبین این نکته است که با افزایش اعتماد میزان تاثیرگذاری رسانه افزایش می یابد. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که برنامه نود محبوبترین برنامه ورزشی در بین دختران ورزشکار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1247

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 678 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button