مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسیِ تطبیقیِ مضامینِ فرهنگی در کتاب های آموزشِ زبانِ فارسی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 128

چکیده

 مقاله ی حاضر با نگاه آمیختگی زبان و فرهنگ, برآوردی کوتاه از میزان و تأثیر جهت گیری فرهنگی در آموزش زبان فارسی به دیگران را تقدیم می کند و از روش چک لیست بایرام (1993) در سنجش محتوای فرهنگی و بررسی پیوند آموزش زبان با آموزه های فرهنگی سه کتاب زبان فارسی, دوره ی آموزش زبان فارسی و درس فارسی بهره گرفته است. در این سه کتاب, فرهنگ بزرگ یعنی عناصری چون تاریخ, موسیقی, ادبیات و هنر ایرانی و فرهنگ کوچک با مؤلفه های اجتماعی همچون رفتار, آداب, نگرش, باور, ارزش و هنجار, بررسی شده است. با این روش, به فراوانی تأکید هر یک از کتاب های یادشده بر آموزش صرف زبان با مضامین اجتماعی در چرخه ی زندگی, شامل خانواده, مدرسه و محیط کار از یک سو, و بسامد وقوع مضامین فرهنگی و چگونگی پرداختن به همه ی سطوح آن از سویی دیگر توجه شده­ است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشورکیان، علی، حسینی لرگانی، مریم، و ابوالحسنی چیمه، زهرا. (1398). بررسیِ تطبیقیِ مضامینِ فرهنگی در کتاب های آموزشِ زبانِ فارسی. زبان فارسی و گویش های ایرانی (ادب پژوهی)، 4(1 (پیاپی 7) )، 113-128. SID. https://sid.ir/paper/265282/fa

    Vancouver: کپی

    دانشورکیان علی، حسینی لرگانی مریم، ابوالحسنی چیمه زهرا. بررسیِ تطبیقیِ مضامینِ فرهنگی در کتاب های آموزشِ زبانِ فارسی. زبان فارسی و گویش های ایرانی (ادب پژوهی)[Internet]. 1398؛4(1 (پیاپی 7) ):113-128. Available from: https://sid.ir/paper/265282/fa

    IEEE: کپی

    علی دانشورکیان، مریم حسینی لرگانی، و زهرا ابوالحسنی چیمه، “بررسیِ تطبیقیِ مضامینِ فرهنگی در کتاب های آموزشِ زبانِ فارسی،” زبان فارسی و گویش های ایرانی (ادب پژوهی)، vol. 4، no. 1 (پیاپی 7) ، pp. 113–128، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button