مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش شبکه های واژگانی بر درک مطلب فارسی آموزان غیر ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 161

چکیده

 پژوهش حاضر به موضوع آموزش شبکه های معنایی فعل در زبان دوم پرداخته و میزان تاثیر این نوع آموزش را بر فرایند زبان آموزی زبان آموزان غیر فارسی زبان ارزیابی می کند. به این منظور, در ابتدا پیش آزمونی اجرا شد و از بین 50 زبان آموز خارجی, تعداد 30 نفر همگن برای انجام پژوهش انتخاب شدند. این افراد در دو گروه کنترل و آزمایش با دو روش صریح و غیرصریح تحت آموزش قرار گرفتند. سطح زبان آموزان هر دو گروه, سطح پیشرفته بود و 27 فعل همراه با شبکه های معنایی مربوط به آن ها به زبان آموزان ارائه شد. گروه کنترل, دروس را بدون اشاره مستقیم به موضوع شبکه ها دریافت کرد؛ در مقابل, گروه آزمایش با آگاهی از این موضوع, تحت آموزش قرار گرفت و علاوه بر ارائه معنی افعال در حاشیه دروس, از روش هایی مانند رنگی کردن و برجسته سازی افعال در متن درس نیز استفاده شد. پس از تدریس هر درس, پس آزمونی برگزار شد و با استفاده از روش های آماری, نتایج حاصل از پس آزمون دو گروه با یکدیگر مقایسه شد. مقایسه این نتایج و تحلیل آنها در قالب آزمون تی, نشان داد که گروه آزمایش عملکرد بهتری از گروه کنترل داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رقیب دوست، شهلا، و جدیری جمشیدی، رویا. (1391). تاثیر آموزش شبکه های واژگانی بر درک مطلب فارسی آموزان غیر ایرانی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 1(2)، 135-161. SID. https://sid.ir/paper/240631/fa

    Vancouver: کپی

    رقیب دوست شهلا، جدیری جمشیدی رویا. تاثیر آموزش شبکه های واژگانی بر درک مطلب فارسی آموزان غیر ایرانی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1391؛1(2):135-161. Available from: https://sid.ir/paper/240631/fa

    IEEE: کپی

    شهلا رقیب دوست، و رویا جدیری جمشیدی، “تاثیر آموزش شبکه های واژگانی بر درک مطلب فارسی آموزان غیر ایرانی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 1، no. 2، pp. 135–161، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240631/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button