مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

786
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانشجویان زبان انگلیسی ایران در مواجهه با حمایت اجتماعی درک شده

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 37

چکیده

انعطاف پذیری به عنوان یک مکانیسم عاطفی و روانی توسط افراد در موقعیت های پرتنش به کار گرفته می شود تا آنها را قادر سازد فعالیت های ذهنی سازنده قبلی خود را از سر بگیرند. انعطاف پذیری یک فعالیت مقابله ای حیاتی برای دانشجویانی است که متحمل حوادث ناراحت کننده, شکست های روانی, شکست های تحصیلی, محیط های آموزشی خفقان آور, روش های تدریس غیر دموکراتیک, و غیره می شوند. عناصر اصلی چنین مفهومی بر اساس ویژگی های فرهنگی می تواند متنوع باشد. به طور کلی, انعطاف پذیری تحت تاثیر پارامترهای اجتماعی و افراد خاص تاثیرگذارکه در تعامل با دانشجویان هستند, قرار دارد. هدف از این مطالعه بررسی رابطه پیشگویانه بین حمایت اجتماعی درک شده (حمایت اجتماعی از طرف خانواده, افراد خاص تاثیرگذار, و دوستان) و انعطاف پذیری در دانشجویان زبان انگلیسی است. برای این منظور, 200 دانشجوی رشته زبان انگلیسی در مطالعه شرکت کردند. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه جمع آوری و رگرسیون چندگانه به عنوان روش آماری برای تجزیه و تحلیل داده ها اجرا شد. نتایج این مطالعه نشان داد که حمایت اجتماعی درک شده از طرف خانواده, افراد خاص تاثیرگذار, و دوستان به طور قابل توجهی انعطاف پذیری را پیش بینی می کند. نتایج این مطالعه به اهمیت حمایت اجتماعی از طرف افراد خاص تاثیرگذار, معلمان, خانواده, و دوستان اشاره می کند که می توانند به دانشجویان در کسب مهارت های مقابله ای موثر در مواجهه با چالش های موجود در روند یادگیری زبان کمک کنند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید. لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، علی، و عسکری بیگدلی، روح اله. (1393). دانشجویان زبان انگلیسی ایران در مواجهه با حمایت اجتماعی درک شده. دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی، 2(1)، 31-37. SID. https://sid.ir/paper/240672/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی علی، عسکری بیگدلی روح اله. دانشجویان زبان انگلیسی ایران در مواجهه با حمایت اجتماعی درک شده. دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی[Internet]. 1393؛2(1):31-37. Available from: https://sid.ir/paper/240672/fa

    IEEE: کپی

    علی رحیمی، و روح اله عسکری بیگدلی، “دانشجویان زبان انگلیسی ایران در مواجهه با حمایت اجتماعی درک شده،” دانش و پژوهش در آموزش زبان انگلیسی، vol. 2، no. 1، pp. 31–37، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240672/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button