مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روان شناسی

صفحات

 صفحه شروع 118 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر, بررسی محتوای درس روش تحقیق وآمار در رشته علوم تربیتی و روان شناسی است. بدین منظور, در پژوهش حاضر از دانشگاه های معتبر که در نظام رتبه بندی سایماگو و شانگهای دارای رتبه برتر هستند, 22 دانشگاه انتخاب شده و طرح درس و کتاب های مورد استفاده در تدریس روش تحقیق در رشته روان شناسی و علوم تربیتی, مورد تحلیل قرار گرفته است. روش تحقیق در این مطالعه تحلیل محتواست. جمع آوری اطلاعات با چک لیستی که بر اساس فهرست کتاب ها و طرح درس دانشگاه ها در رشته روان شناسی وعلوم تربیتی تنظیم شده بود انجام گرفته است. یافته ها حاکی از آن است که در فهرست کتاب ها و طرح درس دانشگاه ها, اخلاق پژوهش, روان شناسی, به عنوان یک علم, و انواع روش های آزمایشی, بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. با بررسی محتوای فهرست کتاب ها و طرح درس دانشگاه های معتبر جهان می توان با توزیع موضوعی درس آمار و روش تحقیق, زمینه ای برای یاری رساندن به استادان درخصوص شناسایی محتوای مناسب برای تالیف کتاب های متناسب و مورد نیاز جامعه در زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این مقوله فراهم نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، مرتضی، حاتمی کیا، سمیه، و پورحاجی، رویا. (1398). دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روان شناسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(45 )، 118-136. SID. https://sid.ir/paper/240809/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی مرتضی، حاتمی کیا سمیه، پورحاجی رویا. دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روان شناسی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1398؛23(45 ):118-136. Available from: https://sid.ir/paper/240809/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی کرمی، سمیه حاتمی کیا، و رویا پورحاجی، “دانش محتوایی تدریس پژوهش: چارچوبی برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در علوم تربیتی و روان شناسی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 23، no. 45 ، pp. 118–136، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240809/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button