مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 117

چکیده

 نظریة نسل ها برای هر نسل ویژگی های متمایزی را ترسیم می کند. یکی از نظریه های مهم, نظریة بومیان دیجیتال است. برای بومیان دیجیتال ویژگی های مختلفی بیان کرده اند که در پژوهش حاضر دو ویژگی لذت بردن از خواندن و ترجیح محتواهای دیجیتال بررسی می شود. پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این سؤال است که آیا بومیان دیجیتال از خواندن لذت می برند و کتاب الکترونیکی را به کتاب چاپی ترجیح می دهند؟ برای پاسخ به این سؤال, پژوهشی در دو مرحله انجام شد. در مرحلة اول, با استفاده از روش توصیفی پیمایشی داده های 172 دانشجو که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از جامعة 300 نفری دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه بیرجند به عنوان نمونه انتخاب شده بودند, تحلیل شد. در مرحلة دوم بعد از عرضة کتاب الکترونیکی در یک نیم سال تحصیلی, با استفاده از روش علّی مقایسه ای الگوی رفتاری مطالعة کتاب الکترونیکی دانشجویان مقایسه شد. از مقیاس سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال به عنوان ابزار پژوهش در هر دو مرحله استفاده شد. در مرحلة دوم طی یک نیم سال تحصیلی کتاب الکترونیکی به دانشجویان عرضه شد تا ترجیح آن ها به داشتن کتاب الکترونیکی مشخص شود. نتایج تحلیل کرانه ای با استفاده از آزمون تی مستقل نشان داد دانشجویانی که ویژگی های بومیان دیجیتال را بیشتر دارا هستند از خواندن لذت بیشتری می برند. نتایج تحلیل نسلی نشان داد که بومیان دیجیتال کتاب الکترونیکی را ترجیح می دهند؛ اما الزاماً دانشجویانی که دارای ویژگی های بومیان دیجیتال هستند کتاب الکترونیکی را به عنوان یک منبع مطالعة درسی ترجیح نمی دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزی، مریم، علی آبادی، خدیجه، نیلی، محمدرضا، و دلاور، علی. (1398). تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 23(44 )، 99-117. SID. https://sid.ir/paper/240857/fa

    Vancouver: کپی

    ایزی مریم، علی آبادی خدیجه، نیلی محمدرضا، دلاور علی. تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1398؛23(44 ):99-117. Available from: https://sid.ir/paper/240857/fa

    IEEE: کپی

    مریم ایزی، خدیجه علی آبادی، محمدرضا نیلی، و علی دلاور، “تحلیل نسلی از ترجیح دانشجویان دارای ویژگی های بومیان دیجیتال به داشتن کتاب درسی الکترونیکی،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 23، no. 44 ، pp. 99–117، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button