مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,147
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط میان نوع بازیگر و سبک های یادگیری در طراحی بازی پردازی (گیمیفیکیشن)

صفحات

 صفحه شروع 573 | صفحه پایان 600

چکیده

 بازی­ پردازی آموزشی و آموزش بازی­ وار, رویکرد جدیدی است که باعث تحول گسترده­ ای در حوزه آموزش شده و امید اثر­ بخشی یادگیری را افزایش داده­ است. کاربران بازی­ های رایانه­ ای در واقع بازیگرانی هستند که بر اساس ویژگی­ هایشان به انواع مختلف تقسیم­ بندی می­ شوند. از طرف دیگر این بازیگران دارای سبک­ های یادگیری متفاوتی هستند. برای رسیدن به کارایی حداکثری در طراحی یادگیری بازی­ وار, می­ توان ارتباط بین نوع بازیگری فرد و سبک یادگیری او را تعیین و سپس از این ارتباط در طراحی مکانیک­ های بازی­ پردازی (گیمیفیکیشن) در حوزه آموزش استفاده کرد. در این پژوهش, ارتباط میان نوع بازیگر بر اساس مدل هگزاد اسکیل و ابعاد مدل سبک یادگیری فلدر و سیلورمن بررسی شده­ است. به این منظور داده­ های تحقیق از 121 نفر از دانشجویان دانشگاه­ های استان قم جمع­ آوری شد. پس از تحلیل نتایج با استفاده از جدول توافقی و آزمون کای­ اسکوئر پیرسون, پنج فرضیه از ده فرض توسعه­ داده­ شده تایید گشت و ارتباط میان برخی ابعاد سبک یادگیری و نوع بازیگر مورد پذیرش قرار گرفت که می­ تواند راهنمای طراحی اثربخش­ تر مکانیک­ های بازی­ پردازی باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، زهرا، و جعفری، سیدمحمدباقر. (1397). بررسی ارتباط میان نوع بازیگر و سبک های یادگیری در طراحی بازی پردازی (گیمیفیکیشن). مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، 11(3 )، 573-600. SID. https://sid.ir/paper/240929/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده زهرا، جعفری سیدمحمدباقر. بررسی ارتباط میان نوع بازیگر و سبک های یادگیری در طراحی بازی پردازی (گیمیفیکیشن). مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)[Internet]. 1397؛11(3 ):573-600. Available from: https://sid.ir/paper/240929/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عبداله زاده، و سیدمحمدباقر جعفری، “بررسی ارتباط میان نوع بازیگر و سبک های یادگیری در طراحی بازی پردازی (گیمیفیکیشن)،” مجله ایرانی مطالعات مدیریت (Iranian journal of management studies)، vol. 11، no. 3 ، pp. 573–600، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا