مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دستاوردها و پیامدهای برنامه درسی ضمنی دانشجویان در دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تبیین پیامدهای برنامه درسی ضمنی دانشگاهی است. روش پژوهش کیفی, از نوع مطالعه موردی است. شرکت کنندگان در پژوهش 15 نفر از اساتید و 20 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز بودند که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند. اطلاعات با استفاده از منابع و متون علمی, تحقیقات پیشین, پرسشنامه باز پاسخ و مصاحبه با متخصصان کلیدی (افراد کانونی) و به شیوه همسوسازی گردآوری و با به کارگیری روش شبکه مضامین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از مجموع یافته-های این پژوهش بعد از حذف کدهای مشترک, 154 کد مفهومی استخراج گردید. این مفاهیم تحت عناوین کلی: 1. مضامین پایه (کدها و نکات کلیدی متن), 2. مضامین سازمان دهنده (مضامین به دستامده از ترکیب و تلخیص مضامین پایه) و 3. مضامین فراگیر (مضامین عالی دربرگیرنده اصول حاکم بر متن به مثابه کل) مورد توجه قرار گرفتند. یافته ها نشان می دهند که عمده ترین پیامدهای برنامه درسی ضمنی دانشگاهی که به وسیله دانشجویان از طریق برنامه های درسی ضمنی آموخته می شوند شامل: 1- قدرت-طلبی 2- رفتار انضباطی 3-احساس آرامش و آسایش 4-احساس ارزشمندی 5-خودکنترلی 6-انسجام اجتماعی 7-ارزش محوری 8- مسئولیت پذیری 9-گذراندن امتحان با کمترین تلاش 10- تقلب 11-برخورد کلیشه ای 12-روحیه علمی 13-مطالعه ی عمقی نگر و14- مطالعه ی سطحی نگر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، مهرداد، مرزوقی، رحمت اله، مزیدی، محمد، ترک زاده، جعفر، و محمدی، مهدی. (1394). بررسی دستاوردها و پیامدهای برنامه درسی ضمنی دانشجویان در دانشگاه. نظریه و عمل در برنامه درسی، 3(5 )، 23-44. SID. https://sid.ir/paper/241881/fa

    Vancouver: کپی

    امینی مهرداد، مرزوقی رحمت اله، مزیدی محمد، ترک زاده جعفر، محمدی مهدی. بررسی دستاوردها و پیامدهای برنامه درسی ضمنی دانشجویان در دانشگاه. نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1394؛3(5 ):23-44. Available from: https://sid.ir/paper/241881/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد امینی، رحمت اله مرزوقی، محمد مزیدی، جعفر ترک زاده، و مهدی محمدی، “بررسی دستاوردها و پیامدهای برنامه درسی ضمنی دانشجویان در دانشگاه،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 3، no. 5 ، pp. 23–44، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button