مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا (سینرژیک)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 148

چکیده

 مفهوم «هم افزایی» اولین بار در حوزه علوم زیستی و سپس در حوزه علوم مدیریتی پا به عرصه گذاشت. پس از ورود موفقیت آمیز این مفهوم در حوزه های علوم رفتاری, علوم اجتماعی, علوم سیاسی و علوم ارتباطات, بکارگیری آن در حوزه برنامه درسی نیز رایج شد. در این ورود, ترکیب «برنامه درسی هم افزا» شکل گرفت. این صورت بندی مفهومی به نوعی از برنامه ریزی درسی اشاره دارد که برنامه درسی را با پوششی گسترده تر از گذشته مطرح می کرد. «برنامه درسی هم افزا» ظرفیتی برای ورود کارگزاران مدرسه ای به عنوان اجزای برنامه درسی فراهم می آورد و از این طریق, از معنای مرسوم برنامه درسی فراتر می رود. این تصویر تازه از برنامه درسی, با تشریح دو بخش برنامه درسی صامت و برنامه درسی ناطق تبیین می گردد. در این مقاله, علاوه بر تشریح هویت این برنامه, مبانی, ویژگی ها و دستاوردهای برنامه درسی هم افزا معرفی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غضنفری هاشمی، ناهیدالسادات، موسی پور، نعمت اله، و حسینی خواه، علی. (1398). واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا (سینرژیک). نظریه و عمل در برنامه درسی، 7(14 )، 97-148. SID. https://sid.ir/paper/241912/fa

    Vancouver: کپی

    غضنفری هاشمی ناهیدالسادات، موسی پور نعمت اله، حسینی خواه علی. واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا (سینرژیک). نظریه و عمل در برنامه درسی[Internet]. 1398؛7(14 ):97-148. Available from: https://sid.ir/paper/241912/fa

    IEEE: کپی

    ناهیدالسادات غضنفری هاشمی، نعمت اله موسی پور، و علی حسینی خواه، “واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا (سینرژیک)،” نظریه و عمل در برنامه درسی، vol. 7، no. 14 ، pp. 97–148، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button