مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی طرح تحول نظام سلامت و طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مفروض های نظام سلامت با تأکید بر آموزش

صفحات

 صفحه شروع 154 | صفحه پایان 171

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بهداشت و ارتقای سلامت منبع مهمی در توسعه اقتصادی, اجتماعی و فردی است. توجه به این امر خطیر از وظایف مهم دولت ها به شمار می رود و همه انسان ها برای دستیابی به سلامتی و حفظ آن نیازمند آموزش هستند. مواد و روش ها: در این تحقیق از روش تحلیل محتوا «آنتروپی شانون» استفاده شد که در آن پردازش داده ها در بحث تحلیل محتوا با نگاه جدید و بهصورت کمی و کیفی مطرح می شود. آنتروپی در تئوری اطلاعات, شاخصی برای اندازهگیری عدماطمینان و با هدف بیان توزیع احتمال است. محتوای طرح از نظر پاسخگو (متن طرح تحول نظام سلامت و طرح تحول بنیادین آموزش) و دوازده مؤلفه اصلی و 58 مؤلفه فرعی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت بررسی شده است. یافته ها: نتایج تحلیل محتوای آنتروپی شانون نشان داد پیشگیری از بیماری ها با 32 مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده, و کمترین مقدار با فراوانی صفر به تحرک بدنی, سلامت روانی, پیشگیری از رفتارهای پرخطر و معلولیت مربوط است. از بررسی کل سند تحول بنیادین, مؤلفه مربوط به سلامت روانی با 97 مورد بیشترین فراوانی را دارد و کمترین مقدار با فراوانی صفر به معلولیت مربوط است. نتیجه گیری: یافته ها نشان داده است مؤلفه های نظام سلامت توزیع نرمال ندارند؛ بهطوری که در این اسناد در حد خیلی کم به آموزش بهداشت و ارتقای سلامت پرداخته شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی، محمد. (1398). ارزیابی طرح تحول نظام سلامت و طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مفروض های نظام سلامت با تأکید بر آموزش. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، 7(2 )، 154-171. SID. https://sid.ir/paper/242401/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی محمد. ارزیابی طرح تحول نظام سلامت و طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مفروض های نظام سلامت با تأکید بر آموزش. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران[Internet]. 1398؛7(2 ):154-171. Available from: https://sid.ir/paper/242401/fa

    IEEE: کپی

    محمد عظیمی، “ارزیابی طرح تحول نظام سلامت و طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس مفروض های نظام سلامت با تأکید بر آموزش،” آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، vol. 7، no. 2 ، pp. 154–171، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/242401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button