مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلی برای آموزش مهارت های فراشناختی در تربیت معلم آینده

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 26

چکیده

 در بند 3-1 سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور, ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم و افزایش مستمر شایستگی ها و توانمندی های علمی, حرفه ای و تربیتی فرهنگیان مورد توجه قرار گرفته است. مدیریت یادگیری, مجموعه ای از مهارت ها را پوشش می دهد که بر بهبود عملکرد تحصیلی یادگیرندگان تاثیر دارد. در این پژوهش ادبیات فراشناخت جمع آوری, و طی مصاحبه های کیفی عمیق با 11 نفر از خبرگان, دیدگاه آنان در مورد مدل و مولفه های فراشناختی مناسب برای آموزش به دانشجویان- معلمان مورد سوال قرار گرفت. یافته ها به روش نظریه برخاسته از داده ها تحلیل شد. در مرحله سوم بر اساس مولفه های مدل پرسشنامه ای در مقیاس لیکرت 5 درجه ای a=0.96 برای ارزیابی دیدگاه صاحب نظران در مورد تناسب مدل به روش دلفی استفاده شد. یافته ها ضمن تایید مدل های قبلی, ترکیب تازه ای را به همراه مولفه های جدید ارائه داد. سازه فراشناخت, شامل سه مولفه دانش شناختی (5 زیرمولفه), تنظیم شناختی (8 زیرمولفه), باورهای شناختی (4 زیرمولفه) و 70 متغیر است. چگونگی آموزش شامل 3 مولفه چگونگی ارائه (3 زیرمولفه), چگونگی محتوا (3 زیرمولفه), زمان و مکان آموزش (2 زیرمولفه) و 20 متغیر است. چرایی آموزش شامل 3 مولفه ارتقای شخصی معلم (4 زیرمولفه), ارتقای حرفه ای معلم (5 زیرمولفه), ارتقای فردی دانش آموز (3 زیرمولفه) و 40 متغیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوش گفتارمقدم، علی اکبر، و خرازی، سیدکمال. (1395). مدلی برای آموزش مهارت های فراشناختی در تربیت معلم آینده. سیاست های راهبردی و کلان، 4(15)، 1-26. SID. https://sid.ir/paper/244379/fa

    Vancouver: کپی

    خوش گفتارمقدم علی اکبر، خرازی سیدکمال. مدلی برای آموزش مهارت های فراشناختی در تربیت معلم آینده. سیاست های راهبردی و کلان[Internet]. 1395؛4(15):1-26. Available from: https://sid.ir/paper/244379/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر خوش گفتارمقدم، و سیدکمال خرازی، “مدلی برای آموزش مهارت های فراشناختی در تربیت معلم آینده،” سیاست های راهبردی و کلان، vol. 4، no. 15، pp. 1–26، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244379/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button