مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت هوش هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 29

چکیده

 زمینه و هدف: هوش هیجانی همواره به عنوان یک عامل اساسی موثر در موفقیت تحصیلی, توانایی در انجام فعالیت ها و مجموعه ای از شایستگی های مورد نیاز برای موفقیت فرد در محیط کاری به ویژه در حرفه پرستاری شناخته شده است. از این رو این پژوهش با هدف مقایسه نمره هوش هیجانی در دانشجویان پرستاری و مامایی انجام گردیده است.روش ها: این مطالعه به روش مقطعی انجام شد. جامعه پژوهش را کلیه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی مشهد تشکیل می دادند. حجم نمونه, شامل 189 نفر بود که به روش تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری و با اجرای آزمون های t مستقل, آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد.نتایج: از مجموع کل واحدهای مورد بررسی (189 نفر), تعداد 134 نفر (70.9 درصد) زن و بقیه مرد بودند. میانگین سنی دانشجویان در این پژوهش 22.29±4.05 سال و دامنه 45-18 بود. میانگین و انحراف معیار نمرات هوش هیجانی واحدهای مورد پژوهش 109.64±14.07 بود. همچنین تفاوت معنی داری بین نمره هوش هیجانی و متغیرهای جنس, رشته تحصیلی, مقطع تحصیلی و سال های مختلف تحصیلی دانشجویان مشاهده نشد (p>0.05).نتیجه گیری: درمجموع مشارکت کنندگان از نمره هوش هیجانی پایینی برخوردار بودند. پیشنهاد می گردد در برنامه های پذیرش دانشجویی و نیز آموزش دانشگاهی این دانشجویان به این موضوع مهم و حساس توجه ویژه ای مبذول گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رنجبر، حسین، و آهنچیان، محمدرضا. (1395). بررسی وضعیت هوش هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد سال 1390. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، 4(1)، 24-29. SID. https://sid.ir/paper/244650/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبر حسین، آهنچیان محمدرضا. بررسی وضعیت هوش هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد سال 1390. مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه[Internet]. 1395؛4(1):24-29. Available from: https://sid.ir/paper/244650/fa

    IEEE: کپی

    حسین رنجبر، و محمدرضا آهنچیان، “بررسی وضعیت هوش هیجانی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد سال 1390،” مجله دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، vol. 4، no. 1، pp. 24–29، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button