Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,564
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,182
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد خدمات هتل با رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و TOPSIS فازی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 82

چکیده

 برای آگاهی از اثر بخشی و کارآمدی برنامه ها و فرآیندهای سازمان, به کارگیری صحیح و موفقیت آمیز اندازه گیری عملکرد, ضرورتی غیرقابل اجتناب است. با توجه به عدم کفایت معیارهای مالی برای سنجش عملکرد, رویکرد کارت امتیازی متوازن به عنوان پاسخی به این نیاز با استقبال کم نظیری روبه رو شده است. هدف این مقاله, شناسایی شاخص های ارزیابی عملکرد خدمات ارائه شده در هتل ها با رویکرد کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی شاخص های هر منظر با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی است. به این منظور, پس از بررسی مبانی نظری موضوع, پرسشنامه ای طراحی و در اختیار 32 کارشناس مطلع در زمینه هتلداری و رویکرد کارت امتیازی متوازن قرار گرفت و بر همین اساس ابعاد و شاخص های خدمات هتل ها تعیین و در مناظر چهارگانه کارت امتیازی متوازن جانمایی شده است. سپس با به کارگیری تکنیک تاپسیس فازی, شاخص های ارزیابی خدمات هتل در چهار منظر کارت امتیازی متوازن رتبه بندی شد. بنابر نتایج حاصل, 38 شاخص به عنوان شاخص مناسب جهت ارزیابی عملکرد خدمات هتل ها, شناسایی و سپس رتبه بندی شده اند. به این ترتیب شاخص برگشت سرمایه در منظر مالی, رضایت مشتریان در منظر مشتری, تامین امنیت کارکنان و مشتریان در منظر فرایند داخلی و برنامه های آموزشی و توسعه کارکنان در منظر رشد و یادگیری, رتبه نخست اهمیت را در سنجش عملکرد خدمات هتل ها دارند. در نتیجه جهت بهبود عملکرد در صنعت هتلداری می توان با ارتقای مهارت های کارکنان این صنعت و تدوین برنامه های آموزشی مناسب, بر فرایندها و فعالیت های این صنعت کنترل داشته و خدماتی منحصربه فرد به مشتریان ارائه داد و از این طریق رضایت آن ها جلب شده و به مشتریانی وفادار تبدیل شوند و به این ترتیب هدف اصلی این صنعت یعنی رشد درآمد و افزایش سودآوری, محقق خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضرغام بروجنی، حمید، و میرفخرالدینی، فائزه السادات. (1391). رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد خدمات هتل با رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و TOPSIS فازی. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 1(1)، 59-82. SID. https://sid.ir/paper/245970/fa

    Vancouver: کپی

    ضرغام بروجنی حمید، میرفخرالدینی فائزه السادات. رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد خدمات هتل با رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و TOPSIS فازی. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1391؛1(1):59-82. Available from: https://sid.ir/paper/245970/fa

    IEEE: کپی

    حمید ضرغام بروجنی، و فائزه السادات میرفخرالدینی، “رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد خدمات هتل با رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و TOPSIS فازی،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 1، no. 1، pp. 59–82، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا