مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی ماهیت حقوق تصویری ستارگان در تبلیغات تجاری

صفحات

 صفحه شروع 511 | صفحه پایان 532

چکیده

 امروزه از تصاویر ستارگان برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می شود و این پدیده روزبه روز در حال گسترش است. از یک سو در سال های اخیر, ستارگان به ارزش تصویر و حقوق تصویری خود در دنیای تبلیغات آگاهی یافته اند و از سوی دیگر, بسیاری از بنگاه ها و صاحبان کالا و خدمات, به نیروی جذاب شهرت ستارگان به عنوان ابزاری برای تقویت فروش محصولات خود پی برده اند. به همین لحاظ در دنیای امروزی, حقوق تصویری (Image Rights) ستارگان به دارایی باارزشی تبدیل شده است. در خصوص ماهیت حقوق تصویری ستارگان رویه واحدی میان نظام های حقوقی وجود ندارد. نظام حقوقی ایالات متحده امریکا با پذیرش آن به عنوان یک حق تبلیغی یا حق شهرت (Right of Publicity), ارزش اقتصادی تصویر را به رسمیت شناخته و آن را مانند یک حق مالی دانسته است. در میان کشورهای اروپایی, نظام حقوقی انگلستان, حقوق تصویری را در محدوده حق خلوت (Right of Privacy) توصیف می کند و فرانسه هنوز در قالب نظریه حق بر شخصیت (Right of Personality) باقی مانده است. با درنظر گرفتن اختلاف نظر ها در این حوزه, نگارندگان مقاله حاضر در صدد هستند ضمن بیان رویکردهای پذیرفته شده در نظام های حقوقی یادشده, ماهیت حقوق تصویری را در حقوق ایران تحلیل نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، فیض اله، و مختاری، مهرناز. (1395). مطالعه تطبیقی ماهیت حقوق تصویری ستارگان در تبلیغات تجاری. مطالعات حقوق تطبیقی، 7(2 )، 511-532. SID. https://sid.ir/paper/246349/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری فیض اله، مختاری مهرناز. مطالعه تطبیقی ماهیت حقوق تصویری ستارگان در تبلیغات تجاری. مطالعات حقوق تطبیقی[Internet]. 1395؛7(2 ):511-532. Available from: https://sid.ir/paper/246349/fa

    IEEE: کپی

    فیض اله جعفری، و مهرناز مختاری، “مطالعه تطبیقی ماهیت حقوق تصویری ستارگان در تبلیغات تجاری،” مطالعات حقوق تطبیقی، vol. 7، no. 2 ، pp. 511–532، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button