مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفه های میراث فرهنگی: یک مطالعه ی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 36

چکیده

 نظام آموزشی نقشِ کلیدی را در رابطه با آموزش میراث فرهنگی و بالتبع آن, تقویت هویت ملی دارد که در صورت ناتوانی نظام آموزشی درراستای آموزش میراث فرهنگی وتقویت هویت ملی شهروندان, دانش آموزان( به عنوان شهروندان آینده) می توانند از هویت ملی و میراث فرهنگی خود بیزار و بیگانه شوند. این امربه دلیل نظام متمرکز برنامه ریزی درسی ایران و وجود فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی از قبیل اینترنت و ماهواره دوچندان میباشد. با توجه به این مهم, هدف این مقاله آن است تا با روش تحلیل محتوا کیفی به این مسأله بپردازند که درکتاب های درسی دوره ابتدایی به عنوان یکی ازمؤثرترین دوره های آموزش تاچه میزان به میراث فرهنگی پرداخته شده است؟ به منظور دسترسی به اهداف تحقیق, ضمن بررسی ادبیات موضوعی؛ مؤلفه های میراث فرهنگی ساخته و پس از آن با روش کیفی در بین کتاب های درسی گردآوری شد. نتایج تحقیق نشان داد که با وجود در نظر گرفتن یک بخش از کتاب فارسی این دوره با عنوان"ملی میهنی" و اشاره ی مختصری به مفاخر ملی, اساطیر, آداب و رسوم و جشن های ملی در کتاب های دیگر این دوره؛ به دلیل اهمیت موضوع و همچنین اهداف دوره ابتدایی هنوز در این راستا ضعف اساسی احساس می شود و نیاز به انسجام بیشتر آموزش مؤلفه های میراث فرهنگی در جهت تقویت هویت ملی احساس می شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی عمران، ابراهیم، عابدینی بلترک، میمنت، و منصوری، سیروس. (1397). تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفه های میراث فرهنگی: یک مطالعه ی کیفی. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، 7(1 )، 9-36. SID. https://sid.ir/paper/246486/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی عمران ابراهیم، عابدینی بلترک میمنت، منصوری سیروس. تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفه های میراث فرهنگی: یک مطالعه ی کیفی. مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی[Internet]. 1397؛7(1 ):9-36. Available from: https://sid.ir/paper/246486/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم صالحی عمران، میمنت عابدینی بلترک، و سیروس منصوری، “تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر مبنای مؤلفه های میراث فرهنگی: یک مطالعه ی کیفی،” مطالعات توسعه اجتماعی - فرهنگی، vol. 7، no. 1 ، pp. 9–36، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246486/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button