پژوهش حاضر با هدف شناسایی نیازهای آموزشی خبرنگاران خبرگزاری های داخلی ایران در حوزه دانش، مهارت و نگرش انجام شده است. این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری شامل کلیه خبرنگاران شاغل در خبرگزاری های داخلی ایران است که جمعا 2200 نفر می باشند. تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده با حجم 330 نفر از طریق فرمول کوکران انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است. پایایی پرسش نامه به روش محاسبه آلفای کرونباخ محاسبه شد که برابر با 0.967 است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، از روش های آمار توصیفی (توزیع فراوانی و درصد و میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون های t تک گروهی و t گروه های مستقل و تحلیل واریانس یک راهه) استفاده شد. نتایج نشان می دهد که در حوزه دانش آشنایی با قواعد تیتر نویسی در مصاحبه ها، آشنایی با لید و تکنیک های لیدنویسی، آشنایی با شیوه های گزارش نویسی، در حوزه مهارت سرعت عمل در انتقال اخبار، توانایی انتخاب و تدوین تیتر مناسب، توانایی برقراری ارتباط با افراد ذی نفوذ در سازمان ها و مراکز مهم و موثر در عرصه خبری و در حوزه نگرش قدرت تشخیص و تحلیل مباحث روز، قدرت تحلیل جنگ روانی و روش های مقابله با جنگ روانی، توانایی ارزش گذاری و اولویت بندی خبرهای برتر روز در اولویت نیازهای آموزشی قرار دارند.در آخر گزارش پیشنهادایی مبتنی بر یافته های حاصل از تحقیق ارائه شده است.